Straight Edge irányzatról

Igazából én már nagyon nagyon régóta írni akartam erről a stílus irányzatról, de valahogy mindig elfelejtődött. A tegnapi Vega Ninja magazin első számában is írtak róla, így gondoltam akkor most én is írok, ha esetleg valaki nem olvasta a magazint. Persze ebbe lesz egy kis személyes is.
Talán kevesek hallottak erről a mozgalomról, szubkultúráról, mivel már elég régről visszamenőleg létezik, azért szerintem még sem annyira elterjedt, mint mondjuk a goth stílus.

Kezdjük a személyes résszel. Az ex barátom nagyon szereti a Hardcore, Metalcore stílusú zenét és valamilyen szinten azonosulni tud azzal a szubkultúrával is. Végül is a Straight Edge- azaz az "Egyenes Szél" mozgalom is egy hardcore szubkultúrához kapcsolódik.Az ex barátom gyakran mondogatta, hogy simán vallhatnám magam SXE-snek, mert az elveim szinte kb ugyan azok, mint ezt a Hardcore irányzatot kedvelőké. Így általa ismertem meg ezt az stílust.

 A Washington Dc-ben a 80-as 90-es években csak a minden korosztálynak megengedett koncerteket látogathatták a 21 évnél fiatalabbak és ezért a megkülönböztetésért egy X-et rajzoltak a kézfejükre jelezve, hogy nem fogyaszthatnak alkoholt. Néhányan, mikor már elmúltak 21 évesek a kezükön hagyták az X-et hogy kimutassák szolidaritásukat a fiatalok számára, szerintem ez egy igazán kedves gesztus volt a részükről.

Ian Mckay a (Minor Treat) zenekar front emberének sikerült egy fajta életérzést kifejezni a hardcore punk zenéjével, így az ő nevéhez is köthető a Straight Edge kialakulása. Életvitelükben a mozgalom követői nem isznak, nem dohányoznak, nem drogoznak és még vegetáriánusok is( ami elvileg eredetileg nem volt benne, csak később jöttek az alap elvekhez). A szexuális életet nem vetik el, még sincs náluk egy éjszakás kaland. A stílus követői tisztelik az életet és az állat jogokat. Majdnem lehetne azt mondani rájuk, hogy hippik csak ugye a hippik füveztek, drogoztak meg ilyesmi. Szerintem csodálatos, hogy van egy ilyen hardcore irányzat, ami ennyire tiszta életet él.

És a dalszövegeik is ezt tükrözik, még nem ástam bele magam annyira az SXE előadókba, együttesekbe de persze rajta leszek az ügyön. és kitudja... lehet pár év múlva megalakul egy SXE goth irányzat is. :D Na jó az túlzás  lenne, amúgy sokan élnek hasonló tiszta és példamutató életet, még sem vallják magukat SXE-snek. Talán nem is attól függ, minden esetre szerintem egy  nagyon jó dolgok csinálnak ettől függetlenül és nem rég találtam egy magyar SXe-s bandát is, aminek most nem jut eszembe a neve. Bár megmondom őszintén nekem nem tetszett az a zene, de a dalszöveg az elsőosztályú volt. Ha eszembe jut, majd még írok róla :D

Forrás: http://en.wikipedia.org/wiki/Straight_edge


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence