Zenés versek

Ez most inkább zeneajánlós bejegyzést lesz, mivel tegnap raktam ki egy verset a kultúra rovatomba. Most a verseké lesz a főszerep. Mivel elég sokan vannak, vagy voltak úgy a verstanulással, hogy nehézkesen ment nekik, vagy egyáltalán nem és nem tudtak módot találni arra, hogy megtanulhassák őket, ezért valakinek az a frappáns ötlete támadt, hogy mókásabb tanulást biztosítson, meg zenésített egy verset. Na konkrétan nem tudom, ki volt az első. Viszont szerencsére elég sokan követték ezt a fajta megoldást, vagy csak egyszerűen szerették a verseket, és úgy gondolták írnak hozzá dallamot. Szóval ebbe a bejegyzésben valójában olyan bandákat, előadókat, együtteseket fogok bemutatni, akik verseket zenésítettek/ vagy zenésítenek meg folyamatosan. ): Jó szórakozást és kulturálódást! :)

Különböző stílusok várhatóak tőlem, és próbáltam összeszedni azokat, amik a legjobban megfogtak. Talán kezdem a dark-osabb vonallal.

Avar: Amit tudni illik róla, sajnos semmi információt nem találtam róluk a neten, viszont a dalt hallgatva eléggé black metál stílusban "énekelnek" egy egy vers részletet, a dallam viszont szép lágy, hallgatható. Talán Dark Ambient is, Kicsit "morbid" de nekem bejön.





 Xenophobe Of Neurotoxin: Amit róluk tudni érdemes, hogy a híres Latinovics Zoltán versmondó munkásságaira építve készített Drum and Bass zenét, de a sötétebb fajtából. Szóval Dark Drum and Bass. Szerintem nagyon jól összehozták, bár én az utóbbi időbe eléggé megkedveltem a dnb zenei stílust is, de darkosabb változatban abszolút kedvencek lettek! Szerintem nagyon jól összhangba tudták hozni a vers komor hangulatát a háttér zenével. / Persze én csak két számot mutatok be mindegyiktől, de ha valamelyik tetszik merjetek több számot is hallgatni tőlük a youtube-on./



Dalriada: Régen Echo Of Darliada néven futottak, még a kezdetek kezdetén ismertem meg őket és nagyon megtetszett az, amit csinálnak. Nekik is van egy pár megzenésített versük, viszont ők valamennyivel sokkal híresebbek, mint a fent említett kettő. Stílusa folkmetál/rock, viszont van egy két gótosabb beütési daluk is. 







Ágnes(Vanilla): Szerintem ez a név sok mindenkinek sokat mondó, viszont gyökeres változáson ment keresztül az egykori pop énekesnő, már a vanilla nevet levetette és csak Ágnesként folytatja karrierjét mást stílusban, inkább rockosabb/ Darkosabb vonalat kezdett el követni, viszont csodálatos verseket zenésített meg ő is, amit kár lenne kihagyni.








Sensus: Ők debreniek és voltam pár koncertjükön és nagyon szeretem a dalait, nem sok megzenésített versük van, mert inkább  feldolgozásokat és néhány saját számot szoktak játszani, stílusilag inkább pop/rock



Kávészünet: Amit tudni érdemes, hogy a csillag  születik műsorból kerültek ki és váltak híressé. Stílusilag inkább pop/rock/akusztikus ez is, de vannak olyan zenei fellépései, amikben nagyon sok komolyzenei hangszer is van, sőt még a rap sem áll távol tőlük, szerintem amúgy elég sokan ismerik őket is. Én ha tehetem, minden debreceni koncertre elmegyek, ahol fellépnek. Ami még érdekesség lehet, hogy nagyon sok kortárs költő művét is feldolgozzák a régiekkel együtt.



Kicsi Hang: Szép lágy dallam leginkább akusztikus gitár, hegedű.



Mc Pita Ramos: Sajnos nem vagyok annyira jártas a rap, underground stílusokban annyira, még ha van is egy két rap banda akiket szeretek így stílusilag nem igazán tudom, hogy melyik kategóriába tartozik, viszont az tény, hogy rap feldolgozást készítettek néhány vershez( Mert tudtommal nem csak verses számaik vannak). Minden esetre szerintem nagyon jól megcsinálták!







Szerintem mindegyik a saját stílusában csodás feldolgozás. Ha esetleg ismertek még ilyen verses feldolgozásokat és kihagytam, mert ennyit ismertem szívesen várom a ti kedvenceiteket is! Mindenre nyitott vagyok! :) A végére meg egy elég furcsa átírt feldolgozást hagytam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence