Köztemető Debrecenben.


Tegnap anyukámmal és a nővérével temetőben jártunk. A debreceni temetőről szerettem volna én is egy téli fotósorozatot csinálni, csak hát nem is volt olyan telünk, ami ideális lett volna. Így készítettem néhány képet a tavaszi tündöklésében.

A temető 1932-ben épült és abban az évben július 15.-én nyitotta meg kapuit. Az ország egyik legszebb temetői közé tartozik.


A második főbejárata.


Ahogy belépünk a kapun, szemben találhatjuk a krematórium, ravatalozó épületét. A középen lévő ravatalozó a legnagyobb. Ami  még érdekesség, hogy kicsit parkosabb részei is vannak a temetőnek, így szintén közvetlen a bejárat utána a ravatalozóval szemben található egy tükörtó.

Egy kép az egész krematóriumról, anyum nővére és anyum sétálnak előttem.

A bejárat jobb oldal elején vannak a gazdagabbak, jómódú és hírességek eltemetve. Található állatorvosok, lelkészek, írók-költők sírja is. Csokonai síremléke nem a debreceni köztemetőben van elhelyezve, hanem a Dorottya utcán, ami nagyon messze van a köztemetőtől.
Ez a síremlék olyan, mintha egy kripta lenne. Csodálat, ahogyan a borostyán beborítja az egészet. Belül van egy kis pad is.
A bal oldalon is találhatunk szebbnél szebb sírköveket, síremlékeket. Közöttük lesz mamám és papám sírja is, meg a dédinagymamámé is.






Dédi sírja, anyum nővére van a képen. Ami érdekesség, hogy ez is egy eléggé régi sír, végül is dédpapa is itt van eltemetve, na de hogy ők az 1800-as éve végén születtek és dédmama kb 90 évet élt. Durva, nem?





Mama és papa sírja. Anyai-ágról. 







Jaj, majdnem elfelejtettem. Elvis Predator forgatott egy klipet a temetőben.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence