Mesék, amikért hálás vagyok mert....Tanítottak.

Az éremnek többnyire mindig két oldala van. Olyan ez, mint a pohár ami valaki szerint félig tele van, más szerint félig üres. De eldöntheted, hogy mit és hogyan veszel észre. Így van ez  a mesékkel is. Valaki csak  a rosszat és negatívat tudja először kivenni, bár ez többnyire elárulja a hozzáállását is a dolgokhoz. Viszont, szerintem egy valójában pozitív gondolkodó ember, elsőnek mindig a jót veszi észre mindenben, így a mesékben is ezt kellene előtérbe helyezni. Mert bár sokszor nem látjuk a fától az erdőt, mégis tanítanak az élet dolgaira és segíthetnek a jellemfejlődésünket pozitív irányba terelni. Lehet csak én gondolom így, de én ezt tapasztaltam.

Kaleido Star: Egy anime, ami nagy hatással volt rám - lehet újra elő kéne vennem, hogy fellelkesedjek- Szóval az anime világát sok laikus bántja, mi szerint tele van erőszakkal, szexuális utalásokkal stb. In my opinion -jah, hogy ez nem angol óra. hupsz.- Szóval véleményem szerint rengeteg kategóriával lehet találkozni és nem mindegyik erőszakos, véres, félelmetes és szexista. A Kaleido Star anime pont családbarát, ha lehet ilyen kifejezést használni. Hallottam róla, hogy valós ihletésű és bár rajzolt karakter, de Sora az egyik példaképemmé vált. Történet egy lányról, aki mindenáron artista akar lenni, mert kiskorában beleszeretett az artista művészetbe. Azt tanította nekem ez az anime, hogy merjek küzdeni az álmomért, és ne adjam fel. Ha kitartó vagyok elérhetem. Általános iskolában nagyon rossz tanuló voltam, nem érdekelt a suli, nem szerettem tanulni éppen, hogy mindenből át mentem egy kettessel. Lehet ez azért is volt így, mert már a bélyeget rám nyomták, hogy rossz tanuló vagyok. Középiskolában eldöntöttem, hogy tiszta lappal fogok indulni és bebizonyítom, hogy képes vagyok rá, hogy nem vagyok buta és lehetek jó tanuló is, ha akarok. Engem ez az anime ösztönzött arra, hogy kezdjek el tanulni. A célom már az érettségi lett, amit sikeresen meg is szereztem. Most a nyelvvizsga a célom és hiszek magamban, abban hogy megszerezhetem, hogy van tudásom a nyelvvizsgához, hogy okos vagyok és hogy képes vagyok rá.

Pocahontas: Az egyik legkedvencebb Walt Disney mesém. Bár köztudott, hogy Walt Disney a való életből merített mégis ez a mese rengeteg mindenre megtaníthat minket. Csak láthatnánk is néha, ne csak nézzünk. Régóta vonz az Indián kultúra, nem csak azért, mert szép és színes, hanem mert tele vannak értékekkel. Olyan értékekkel, amiket nem mindenki vesz észre. A jellemfejlődésemben nagy szerepet játszik ez a Disney mese. Az Indián kultúra még mindig abban él, mint mi is mindannyian régen, nagyon régen. Egységben a természettel. A mese engem arra tanított, hogy lépjek újra kapcsolatba a Földdel, hogy a Föld értékes és szeretetre vágyik, hogy létezik és lélegzik. Tiszteljük őt és a kincseit, vegyük észre hogy milyen sok szép aprónak tűnő és mégis hatalmas csoda van benne, körülöttünk van, körbe vesz minket. A "Colours of the wind" c. jól ismert dal szinte erről szól és néha nagyon eltud keseríteni, hogy ezt nem mindenki érzi át úgy mint én. Pedig ezek a valódi csodák. A másik amit tanultam a Pocahontas-ból az az, hogy ne legyenek előítéleteink egymással szemben, mert az gyakran félreértésekhez is vezethet. Azért, mert az egyik ember rosszat tesz még nem biztos, hogy az összes többi "fajtársa" is rossz. Ne ítéljünk, hogy ne ítéltessünk. Van benne egy kicsi Rómeó és Júlia effekt is, de itt leginkább pozitív a végkimenetele. Egyébként az Avatar c. film egy modern feldolgozása a Pocahontas-nak, nem véletlen hogy nagyon szeretem  a filmet.

Mackó Testvérek: Egy újabb Disney mese, ami számomra nagyon kedves. Egy történet  a szeretetről, megbocsátásról és a barátságról. "Ha szeretet él a szívedben, boldog útra léptél (..) Minden ember testvér, míg világ a világ. Kell, hogy itt a Földön értsük meg egymás szavát.." Csak néhány dalszöveg részlet, ami sok mindent elárul. Én hiszek abban, hogy a szeretet mindent legyőz, és hiszek a megbocsátás erejében is. Ezek olyan értékek, amik nagyon fontosak a mindennapi életünkben is ahhoz, hogy boldogulni tudjunk. Mindenki tett vagy tesz olyan dolgokat, amik később megbocsátásra szorulnak, akár olyan tett is amire sok ember úgy gondolna, hogy megbocsáthatatlan bűn. Pedig nem az, lehet hogy nem egyből látják úgy, de később gondolhatják másképpen is. Hiszen a megbocsátás feloldozz, ha szívből megbánod a rosszat kijavíthatod, de ha nem javítod ki megtanulhatod, hogy mit ne kövess el legközelebb. Szeretni mindent, minden él és érez. Az állatoknak is van lelkük és nekik is lehet megbocsájtó szívük. Szintén egy törzsi mese, aminek a kultúrája csodás értékeket hordoz magukkal.

Oroszlánkirály: Mikor három éves voltam anyukám szerint feküdtem  a franciaágyon és sírtam, mert meghalt az oroszlánkirály apukája. De az oroszlánkirály is lehet tanulságos mese. Az élet körforgása mindig nagyon érdekelt, mi mindannyian az élet részese vagyunk, az első részében magyarázta el Mufasa Szimbának a körforgást, "ha meghalunk a testünkből fű növekszik, az Antilop meg füvet eszik." A híres "Hakuna matata" c. slágere arra hívja fel  figyelmet, hogy merjünk élni, és élvezni az életet. A második részében a nyitány dal az "Ő benned él" c. dal hasonló tartalmilag mint a Pocahontas-ból ismert "Ezer színnel száll a szél" c. dal, mégis kicsit más. Mélyebb, hozzád szól és mindenkihez. Lenyűgöző.

Szépség és a szörnyeteg: A nyítány dal csodálatos, van benne rejtély, misztikum és szépség. A mese is valami hasonlót üzen. Azért, mert ha valaki csúnya (bár szerintem minden ember szép) még lehet értékes és szerethető. Szerintem ez a mese pont arról szól, hogy ne ítéljünk el valakit a kinézete miatt, ne mindig csak a szépet keressük, mert néha a szép ott van az orrunk előtt. Lehet valaki szép, ha  a belseje romlott és lehet valaki csúnya, ha a belseje szép széppé válik. Csodálatos mese, ami még az önszeretet is előtérbe helyezi, mert a szörnyeteg azért volt goromba mindenkivel, mert magát sem szerette, úgy gondolta, hogy más sem fogja sosem szeretni. De Belle meglátta a valódi értékeket a rút külső mögött és beleszeretett. Az átok által kicsit átformálódott  a személyisége is a szörnyetegnek, bár nem eleinte, hanem jóval később. A Notre Dame-i torony őr is  hasonlóról szól. A csúf is lehet szép.

Mulan: Szerintem ez a mese élő példa a diszkriminációra és azt tanította, hogy ne vonjunk le téves következtetéseket, mert egy nő is lehet erős és kitartó, no meg hős is, akinek kijár a tisztelet.

Aladdin: Ami szintén kitér az önbecsülésre. Aladdin úgy gondolta, hogy nem érne fel Jázmin hercegnőhöz, mivel szegény így hercegnek adta ki magát. De mindig kiderül az igazság. A mese azt tanította, hogy légy önmagad és merd bátran felvállalni magadat, ha valaki szeret nem azért fog szeretni, mert milyen sok pénzed van vagy nemes származású vagy, hanem azért amilyen ember vagy! Szuper mese az önértékelésről. Jázmin megtudta az igazat és haragudott Aladdinra ezért, viszont ő beleszeretett, a személyébe és nem abba, akinek kiadta magát.

Bár a pszichológus pasi Youtube csatornáján van egy videó a Disney mesékről, de én nem igazán értek egyet vele, sosem vontam volna le olyan következtetéseket, mint amiket megemlít. Én a jót vettem észre a mesékben és ezeknek nagy szerepe volt  a jellemfejlődéseimben. Csodálatos mesék, mind egytől egyig.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence