Tervek, célok a vegán fitness életmódban.

Az egyik kedves blogtársam, Cathreen Misery elindított egy 7 hónapos Bikini kihívást. Nos, én még jobban szeretnék elmélyedni az izomépítés világában, így valamilyen úton-módon úgy döntöttem, hogy csatlakozom hozzá vegán megközelítésből.

Néhány hónappal ezelőtt váltottam újra a vegán étrendre, életmódra és igyekszem tartani életem végéig. A legutóbbi életmóddal kapcsolatos bejegyzésemben írtam arról, hogy gluténmentes vegán voltam, de ezt abba hagytam, mert nagyon sok dologról kellet lemondanom és anyagiak függvényében necces volt a megoldása bizonyos szempontokból és hiányzott a gluténmentes kenyér, viszont agykontrollal és ayurvédával igyekszem orvosolni a puffadásos problémámat. 

Mostanság nagyon elkezdett érdekelni a fitness életmód, és próbáltam is keresni az interneten kimondottan vegánoknak szóló étrend terveket, de nem igazán találtam. Én, mint laikus, nem igazán tudom, hogy megvan e a kellő fehérje bevitelem ahhoz, hogy izmot építsek, még konkrétan azt sem tudom, hogy mennyit kéne edzenem, hogy beinduljanak az igazi változások, de egy vegán személyi edző barátnőmtől kértem tanácsokat ez ügyben. (Ő a napokban fog szülni, szóval a válaszára még kell várnom szerintem egy kis időt. :) )

Addig is próbálok kialakítani egy olyan edzés tervet, amit talán bírni fogok. El kezdtem két napja kardiózni, mert egy videóban azt írták, hogy a fogyáshoz elengedhetetlen a kardió, viszont én ezt a biciklizéssel próbáltam kontrollálni, de rájöttem, hogy hosszú távon nekem ez sem igazán megy, mert gyakran előjön még a biciklizéstől is a megoldandó feladatom. Viszont nem fogom feladni. Élvezem az edzés minden pillanatát, mégha egyelőre nem is mindig kellemes. De a tudat, hogy tettem magamért, hogy csinos, formás és izmosabb legyek pozitív érzeteket keltenek bennem.

Totálisan elhatároztam magam az életmódváltáson. Itt nem csak a fizikai dolgokra gondolok, hanem lelkiekre is. Pozitív mantrák, meditáció, jóga, önfejlesztős könyvek. Számomra fontos, hogy boldog, harmonikus és kiegyensúlyozott tudjak maradni a mindennapokban és a testi - lelki egészséghez mindkettő hozzátartozik.

Mindenkinek ajánlanám, hogy kezdjen el edzeni, mert számtalan előnye van és itt most fel is sorolnék néhányat, amit saját tapasztalataim alapján gyűjtöttem.

 - A sport, a mozgás endorfin hormonokat szabadít fel. Legyen szó bármilyen mozgásformáról, saját testsúlyos edzések, jóga, pilates stb. 

 - Mivel a mozgás boldogság hormonokat szabadít fel bennünk ezáltal jobb lesz a közérzetünk, és jobban fogunk tudni aludni. Én világ életemben rossz alvó voltam, gyakran felkeltem éjszaka, nehezen aludtam el és nehezen tudtam vissza aludni. Alvászavarral küzdöttem, de amióta jógázom, és edzem sokkal jobban alszom, mint eddig valaha! Mondhatom, tényleg igazán kipihentnek érzem magamat.

- Nem csak testileg, de lelkileg is erősebb leszel. Úgy érzem, hogy ez az állítás abszolút igaz. Annak idején, egyáltalán nem voltam kitartó, hamar feladtam a dolgokat. De, amint belerázódtam (már jó pár hónapja, hogy elkezdtem) igénylem a majdnem mindennapos testmozgást. A kitartásom mindenképpen nőtt, az állóképességem javulása miatt kezdtem el eleinte, nem is a formás alak volt a cél, de talán az állóképességem is javult. Hiszen, volt hogy nagyroham után végig csináltam egy jógaórát (stúdióban, még úgy is, hogy a fejemet felemelni már nem tudtam és ilyenkor iszonyú büszke tudok lenni magamra), vagy ha már érzem, hogy szédülök akkor is megcsinálom az adott edzést.

- Javul a vérkeringés és a koncentráció képesség. És mindezeknek az álomalak a mellékterméke! 

Szóval egyenlőre ilyen világmegváltó terveim vannak az életmódváltásommal kapcsolatban. Igyekszem posztolni hetente egyszer én is a sikereimről. Mert ha már valaki egyszer körbesétálja a lakókörnyezetét, már az is siker! Jah, és aki edzésre adja a fejét igyon sok vizet!!! A megfelelő hidratáltság nagyon fontos!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence