Sampontól az öntisztulásig.

A haj öntisztulása eléggé vitatott téma. Konkrétan én sem tudom, hogy mit takar ez a fogalom, de egy éve nem mostam hajat vegyszeres samponokkal és 4 hónapja csak vízzel mosom a hajamat. Amiért váltottam az leginkább a hulladékminimalizálása volt a fürdőszobában, ezért elkezdtem különféle alternatívákkal kisérletezgetni, de mindenkinek más jön be. Viszont erről írtam egy bejegyzést néhány hónappal ezelőtt itt. Hallottam arról a Nopoo Facebook csoportokból, hogy a haj öntisztulása kb. 8 hónap, szóval mondhatni félidőnél tartok, de az eredménnyel tökéletesen elégedett vagyok, már most. Az első néhány hónap borzalmas volt, hiába mostam hajat vízzel nagyon waxos volt, éreztem a zsírt a kezemen, és a fésülés is nagyon nehéz volt. Mondanám, hogy szeretem az ilyen kihívásokat, de akkor meghazudtolnám magam. Azért kezdtem bele, mert akik elég kitartóak voltak nagyon jó dolgokat írtak róla és talán kiváncsi voltam, hogy nálam is működne-e, másrészről így tudtam a leghulladékmentesebben megoldani a hajmosást, ráadásul még vizet is spórolok vele. Tudom, evidens, hogy szappanozáskor elzárjuk a csapot. 

Amikor sima samponokkal mostam a hajamat, heti kétszer mostam, vagy többször de gyakran zsírosodott. Lehet, hogy szép tiszta volt tőle a hajam és fejbőröm, de ha belegondolunk, hogy mennyi vegyszer kerül a samponokba és a lefolyókba, az kicsit sokkolni tud. Így hát kipróbáltam és második nekifutásnak sikerült is. Bizony, kemény elhatározás kellett hozzá, mert elsőre a csak vizes próbálkozásaimat felváltotta a szódabikarbónás hajöblítős  dolog, ami tökéletesen bevált.

3 fő alkotóeleme volt annak, hogy a hajam közeledjen az öntisztulás folyamatához. 
1. Naponta többszöri fejbőr masszírozása
2. Hajkefélése, állati vagy növényisörtés hajkefével, hogy a zsírréteget eloszlassam a hajamon.
3. Hetente egyszer csak vízzel hajat mosni. Először meleg, utána hideg vízzel.

A második fő alkotóelem nálam már kiesett olyan szempontból, hogy nincsen semmilyen sörtés hajkefém és sima műanyag hajkefét használok. Azért, mert műanyag nem dobom ki. Ezt sokan félreértik, mert nem a műanyaggal van a probléma, hanem a egyszerhasználatos műanyagokkal. A zsír eloszlatását a tenyereimmel csináltam.

Az első néhány hónap tényleg borzalmas volt a hajam, talán egyszer bűnöztem és csak vizes hajmosás után egy ecetes öblítést csináltam, így is jó volt, de utána visszaálltam. A hajmosások számát ritkítottam, heti egyre, de csak vízzel a heti 2 is belefér. Igazából volt olyan, amikor lustaság miatt három hétig hajat se mostam és a hideg idő beköszöntével nem is fogok, csak ha valamilyen esemény lesz: karácsony, szülinap, program stb. Nem gondolnám, hogy igénytelenség lenne. Mert az eredmény magáért beszél. Amikor nagyon nem nézett ki jól a hajam összefogtam, de ha tupíroztam is rajta kicsit, egyáltalán nem látszódott zsírosnak.

Szeptemberben volt a nővérem esküvője, és akkor már javában csak vízzel mostam és mivel vegyszereket nem használok (kivéve nagyon ritkán smink) ezért lenmagzselét készítettem és cukros vizet a hajhullámosítás miatt. Nagyon szeretem a hullámos hajat, ezért nagyon gyakran (minden eseményre) általában hullámos hajat készítek, lemondtam a hajszárítóról és a hajvasalóról, ezért egy fejkendőre feltekerős hajhullámosító módszert használok. Senki nem vette észre, hogy csak vízzel mosom a hajamat. Egy idő után már ha "zsírosabb" is, akkor sem annyira durván, mint a vegyszeres időszakokban. Így egyáltalán nem gáz még az sem, ha leengedett hajjal megyek ki az utcára.


3 nap telt el ezen a képen
hajmosás után.
A 4 hónap alatt tökéletesen elértem azt a szintet, hogy a hajmosás után tökéletesen fésülhetővé vált és friss lett a hajam. Eddig egy hétig bírja zsírosodás nélkül, de mint mondtam akkor sem olyan durva a zsírosodás. Ha már most félidőnél ilyen szép lett a hajam, kiváncsian várom, hogy mi lesz  a 8. hónapon. 

Azt azért hozzátenném, hogy lehet azért lett ilyen jó eredményem félidőnél, mert az egészségesebb táplálkozás is hozzáad valamit (vegánvagyok). Biztatnék mindenkit, aki ezen gondolkodik, hogy vágjon bele. Megéri kitartónak lenni és a jutalom nem marad el!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence