A course in miracles / A Csodák tanítása

 Minden kezdet nehéz, így valójában ezt a bejegyzést sem könnyű elkezdeni, mert igen ez is részben egy könyvajánlós bejegyzés, részben meg valami más. Személyes is, mert elkezdtem járni egy Csodakurzusra. Így a már mostani tapasztalataimról muszáj írnom. De előtte a könyvről egy pár szót.

Valójában Helen Schucman írta, vagy is szerzőnek van feltüntetve, bár az hogy hogyan keletkezett az kérdéses, ismereteink alapján hasonlóan keletkezhetett, mint Neale Donald Walsch- Beszélgetések Istennel című könyve(erről már írtam, megtekinthetitek itt). (Neeem, még mindig pogány vagyok és egyedi hitem van, de legalább van.)  Bár ez Neale könyvével szemben nem egy párbeszédekre alapuló szöveg környezet. Tegnap néztem egy dokumentumfilmet a könyv keletkezéséről és a szerző mint egy "belső sugallat"-ra írta.


Ezt a könyvet még nem olvastam, viszont sokkal nehezebben lehet megérteni, mint a fent említett könyvet. Ennek ellenére én remélem egyszer megtudom szerezni.

A boldogságprogramos egyik kedves klubtársunk felajánlotta nekünk, hogy akik szeretnének tart nekünk egy önismereti kurzust, ami végül is a Csoda kurzus lett. Én még nem hallottam túl sokat erről az egészről, ezért utána néztem neten. Azt tudtam, hogy Bagdi Bellának van egy meditációs CD-je a csodák tanításaiból, viszont több infót nem tudtam róla. A keresgéléseim alapján találtam valahol már nem emlékszem, hogy hol egy jó átfogó képet erről a Csodák Tanításából. Így a kurzus kezdetén csak annyit tudtam, hogy vallási témájú és még is vallástól független dologról van szó. A Csodakurzus során megtudtuk, hogy valójában ez is három részes kötet, mindegyiknek más a címe és ha jól tudom mi a második kötettel foglalkozunk, amiben gyakorlatok is vannak. Ezeket a gyakorlatokat, meditációkat úgy kell elképzelni, hogy 1 évig fogjuk gyakorolni őket, így 365 gyakorlat van, tehát minden napra egy gyakorlat végezhető. Még most járok a második feladatnál és már is úgy tapasztalom, hogy az életem gyökeres változáson fog keresztül menni. Ahogy én értelmezem ezt az egészet azt úgy kell elképzelni, hogy megtanít látni! Mint tudjuk a látás is önmagában egy csoda, de nem is akármilyen. Egy új megközelítésből szemlélni a világot Csoda, mint ahogy csoda vagyok én is és te is. És minden más is.

Én azt hiszem,  hogy 15 évesen indultam el egy úton, aminek ki tudja, hogy mikor fogok a végére érni?

A csoda mindenhol ott van, csak észre kell vennünk. Én azt hiszem kezdem megérteni ezt a csodák tanításait, miközben a gyakorlatok sokkal nehezebbek lesznek.

Hogy miért jelentkeztem erre a kurzusra? Mert régóta is szeretem megcsodálni a hétköznapi dolgokat, ami lehet akár egy hulló falevél, és ki ne vágyna arra, hogy a csodák földjére juthasson? :)

Itt a Földön minden Isteni teremtmény, legyen akár szó egy vagy a több Istenhitről. Bár elméletileg ezt a könyvet valójában Jézus diktálta Helennek és nem Isten, mint ahogy Neale vele beszélgetett. Minden esetre bárki is közvetített Helen által, csodát hozott létre.

Mert mi sokkal többek vagyunk annál, mint fizikai test. Ha sikerül az Egót lecsendesíteni, akkor képesek leszünk a csodák tanításait befogadni is. :)

Csodálatos Tavasz első napját kívánok nektek, és ne feledjétek; Jobb Veletek A Világ!!!

Ez egy még belsőbb utazás, hogy találkozhass azzal, aki valójában vagy és nem azzal, aki lenni akarsz.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence