Star Wars - Az erő benned van!

A Star Wars című film valahogy mindig elkerült. Vagyis nem teljesen, mert voltak a családban olyanok, akik szerették, de valahogy engem sosem érdekelt, mert azt gondoltam, hogy "pasis" film. Amikor kijött a 7. rész, akkor uncsimmal nem tudtuk, nem értettük hogy mi ez a nagy durranás a film körül. Így hát elhatároztuk, hogy megnézzük. Bár uncsim a 7. részt látta először. Úgy néztük, hogy 1-2-3 majd 4-5-6 és utána a 7. jött. Miről szól valójában a Csillagok Háborúja? Gondolkodtatok már azon, hogy lehetséges sokkal mélyebb értelmezése van, mint amennyit a film mutat? Az effektek, az erők, a háborúk. Tudom, hogy George Lucas, amikor elkészítette a filmet tök hülyeségnek gondolta, és sosem hitte volna, hogy ilyen nagy filmet fog alkotni. De valójában sokkal több annál és lehet a tudatalattinak is sok szerepe volt a művek megalkotásban. Elég sok ember gondolta úgy, hogy nézzem meg, mert tetszeni fog. Mikor megnéztem az első részt, akkor jöttem rá, hogy egy nagyon jó filmsorozattal lesz dolgom. Rögtön magával ragadott Gui-Gon-Jinn és Yoda mester bölcsessége. Bár talán az első részben meg is hal Gui-Gon-Jinn, de Yoda mester szinte végig kíséri az egész történetet. Amikor még nem is láttam a filmet két mondatot ismertem belőle. Az egyik a leghíresebb: "Luke, én vagyok az apád" Darth Vader-től , a másik meg Yoda mestertől a jól ismert "Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld!" Az utóbbit egy barátnőm mondta egyszer nekem, egy megküzdésemmel kapcsolatban. Nos, a film tulajdonképpen olyan témát feszeget végig a történetben, ami teljesen igaz a mai világunkra is, mindig jelen van, és talán mindannyian küzdünk vele.



Forrás
Ez pedig nem más, mint az erő. Illetve a jó és a rossz harca. Annyira csodáltam a filmekben felbukkanó filozofikus gondolatokat. A jót és a rosszat sokféleképpen lehet értelmezni. A hívők esetleg tulajdoníthatják Isten és Ördög harcának. Mi számít jónak? És mi számít rossznak? Ezek mind relatív fogalmak. Amit megtanulhattunk az az, hogy a jó minden pozitív megnyilvánulás, a rossz meg pont a fordítottja. Bennem állandóan két én viaskodik. Az egyik énem jó a másik viszont talán nem is annyira jó. Még régebben egy ismerősöm mondta azt, hogy valójában nincs is olyan, hogy jó vagy rossz. Hiszen mindkettő bennünk él, de mi döntjük el hogy melyiket hagyjuk uralkodni magunkon, a jót vagy a rosszat. Igaza van, nem? És pontosan ez az, amit megtanít nekünk a film. Yoda mestertől az egyik kedvenc idézetem "A félelem a sötét oldal kapuja. A félelem dühöt szül, a düh gyűlöletet. A gyűlölet pedig kínt és szenvedést." Elgondolkodtató. Talán Müller Péter írta azt, hogy valójában két érzelem létezik. Az egyik a szeretet a másik a félelem. Minden negatív tett a félelem miatt jön létre. Az sem véletlen, hogy a szeretetet és  gyűlöletet is csak egy hajszál választja el egymástól. A Jedik abszolút a jó oldal megtestesítői, mint egy belsőforrás, önmagunkban. Sithek ennek  a másik oldalát mutatják meg, a sötétet, a gonoszat a rosszat. Az erő benned van. Ha elhiszed, akkor tényleg elő is tudod hívni. Nem véletlenül adta Louise L Hay az "Éld az életed" c. könyve második részének "Az erő benned van"címet. Mert van negatív és pozitív energia. Ugye, ami rezgéseket küld a földre és általuk tudunk teremteni. Ha hiszel a sikerben azzal a pozitív erőt tudod létrehozni, ha a kudarcban hiszel, akkor a negatív erőt. Ergo a jót illetve a rosszat. A döntés mindig rajtad áll, minden a Te választásod! Melyiket hagyod érvényesülni magadban, a Jedi erőt, vagy a Sith-ek bosszúját? Bármelyiket is választod, biztosan létrehozod az erőt, de nem mindegy hogy melyik farkast élteted.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence