Közhely-e a lélek bölcsessége?

"A szépség nem az arcodon van. A mosolyodban. A szívedben." Ez az idézet Oravecz Nórától származik, ami manapság nagy felháborodást keltett, amiért általános iskolai alsó-osztályos tankönyvben jelent meg. Mennyire bűnös dolog gyerekeket valami másra is tanítani? Ami a hétköznapi életben még fontos lehet, bár főleg felnőtt fejjel.
Ez szintén olyan dolog, mikor kisgyerekeknek adják fel kötelezőolvasmányként Exupéry-től  A kis herceget. Lehet, hogy most még nem értik meg. De később, idősebb fejjel sokkal többre fogják értékelni. Talán a valódi probléma ott kezdődik, hogy félreértelmezik. Ennyi erővel Bagdi Emőkét, Louise L Hay-t, Müller Pétert, Szepes Máriát, Popper Pétert is lenézhetnék vagy Lao Che-t vagy akár Rousseau-t is.

Itt nem arról van szó, hogy megszabják hogyan élj. Csak egy lehetőséget kínálnak, amivel szabad akaratodból dönthetsz úgy, hogy élsz e vele, vagy nem. Ami biztos, mindannyian saját tapasztalatból beszélnek. Mert miért próbálna valaki megértetni, megmagyarázni valakinek valamit, amihez ő maga sem ért, mert nem tapasztalta? Az élet lehet ennyire egyszerű is, de sajnos túl bonyolítjuk néha, vagy akár mindig és ez alól én sem vagyok kivétel. Annak is az egó az egyik legfőbb okozója. Nem, nem az egoizmusra gondolok.

Gondolom Exupéry egyik leghíresebb filozofikus gondolata, a "Jól csak a szívével lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan." is közhelynek hangzik már. Valójában több értelme is van, utalhat a  külsőségekre is, de utalhat valami másra is, amit én azután értettem meg igazán, amikor megnéztem A kis hercegről szóló animációs mesét. Ha becsukjuk a szemünket láthatjuk az eltávozott szeretteinket a szívünkkel. Ezért lehet jól látni a szívvel, mert ha azzal látunk, akkor nincsen láthatatlan.

A fentebb említett idézet, szerintem egy sokkal másabb fajta szépségre utal, amit nem a külsőségekben kell keresni. Nincsen baj azzal, ha valaki mondjuk tényleg próbálja a testét széppé tenni, sportolással, sminkkel, szép ruhákkal, kiegészítőkkel. Kell is, én is szeretem szépnek látni és érezni magamat. De az idézet szerintem éppen arról szól, hogy lelkileg kell igazán összhangban lennünk magunkkal. Ilyen esetben az a fajta külsőség, amit tényleg külsőségnek értünk elenyészik. Mert lehet bármilyen, szép, esetleg kicsit rút  férfi, nő, idős, fiatal, gyermek. Ha lelkileg ragyog széppé változik. És ez a fajta szépség néha sokkal többet ér, mint egy drága ruha, vagy jó alak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence