Oravecz Nóra és az élet másképp

Ki az az Oravecz Nóra? Ez a kérdés kb három hónapja - vagy több - nálam is elhangzott. Egy újság cikkben lettem figyelmes rá, egy fiatal húszasévei elején járó lány, akiből sugárzik a pozitivitás. Valami ilyesmi volt a szalagcím. Hiszem, hogy nincsenek véletlenek. Tapasztaltam. Szerintem minden könyv okkal kerül valaki környezetébe, így voltam az összes önfejlesztős, spirituális könyvel, amit elolvastam. Az én változásom középiskolába kerülésemtől kezdődött. Kerestem a megoldást, - mint ahogy a legtöbben - ha kilátástalannak látják az életüket. Amikor elkezdtem blogolni és pozitív változást vett az életem, volt egy kedves ismerősöm, aki az egyik - annak idején megírt - boldogsággal kapcsolatos blogbejegyzésem után, azzal írt nekem üzenetet, hogy egy könyvet kéne kiadnom. Amolyan önfejlesztőset, emberek megsegítésére-szolgáló könyvet a boldogságról. Talán 17-18 éves lehettem akkor. Nagyon fellelkesített ez az illető, örültem neki, feldobta a napomat. Elhatároztam, hogy megfogom csinálni. Amikor belekezdtem, az akkori laptopom eltávozott, így minden, amit addig írtam.  Úgy gondoltam ez biztosan egy jel. A jele annak, hogy majd ha meggyógyultam a problémámból, akkor a saját tapasztalataimat és a gyógyulásomhoz vezető utat fogom megörökíteni egy könyvformájában.

Az érdekes az, hogy hamarabb vettem ki a könyvtárból Nóra - Élet másképp című könyvét, minthogy most a csapból is az közte és Tibi Atya között történtek folynak. Talán pénteken vettem ki és utána lett tele a Facebook közösségi oldal a sok negatív szidalmazással. Nem tudom, én valahogy úgy vagyok vele, hogyha valakit nem szeretek, nem foglalkozom vele, ergó nem is írók róla semmi negatívat sem.

Én sem vagyok szent, mert sajnos ítélkeztem, az ítéletesekkel szemben. Bevallom, de után rájöttem, hogy ez sem helyes.  Emlékszem Bihari Viki az egyik posztjában "FrufrusBuddhának" nevezte, de vannak, akik le "Coelhozzák" őt. Többnyire szerintem azok fikázzák Őt, akik semmit sem olvastak még tőle. Az idézetei és a blogja alapján meg könnyű ítélkezni. Nos, én olvasom a blogját. Bevallom, az 5 tipp.... bejegyzései nekem sem nyerik el annyira a tetszéseimet, de a könyv.... az más, nagyon más. Azért nem szeretik Nórát, mert elvileg semmitmondóak, és közhelyesek az írásai. Tegnap kezdtem el olvasni a könyvet és ma szerintem ki is végzem. Így csalok egy picit, alig vártam, hogy kiolvassam, hogy megtudjam írni a róla szóló bejegyzésemet. A könyvről.  Véleményem szerint, ha közhelyesnek számít is, vagy sem. Ha alap dolgokat közöl is, vagy sem. Nem lehet mindenki számára alap.  Az egyik poszthoz oda szerettem volna kommentelni Babits - Jónás könyve példázattal, hogy ne játszunk Istent, az ítélkezés nem a mi dolgunk. De az egó nélküli lét nem könnyű.

Szóval a könyv, szerintem szuper.

Már kicsit félve fogom vezetni a pozitív percek rovatomat a blogon. Sok önfejlesztős könyvet olvastam már, pl: Louise L. Hay -  Éld az életed, Louise L. Hay - Az erő benned van, José Silva - Agykontroll,  Bagdi Emőke - Hogyan lehetnénk boldogabbak?, Horváth Andrea - karma, Horváth Andrea- Angyalok tánca, Szepes Mária -  A mindennapi élet mágiája stb. Sőt, még Fejős Éva regényeit is idesorolnám, - bár tőle még csak a Karácsony New York-ban című könyvet olvastam. -

Mindegyik más-más miatt ragadta meg a figyelmemet, keltette fel az érdeklődésemet. Jelnek tekintettem, hogy megláttam a könyvet  a könyvtárban. És elkezdtem olvasni.... Azt azért tudni kell, hogy a legtöbben, akik hasonló könyvet írtak tapasztalatból írnak. Nagyon közhelyes mondat, de pl Louise L. Hay könyvében /filmjében is benne van az, hogy "megváltoztathatod az életedet, ha megváltoztatod a gondolataidat." Valahol el kell indulni. Egy önbizalom-hiányos lány, aki jeleket kapott az univerzumtól, hogy merre is induljon el. Mint tudjuk, hogy a felnőtté-válás nem egyszerű. Sokszor kilátástalannak tűnik a helyzetünk, ez vele sem volt másképpen. A könyvben gyakran emlegeti a szuperhősöket. Ez a példa pl: nagyon tetszik nekem, mert biztos minden ember rendelkezik egy szuper-erővel, ami arra vár, hogy kibontakoztathasson és hős lehet. Csak ugye meg kell találnunk ezt az erőt magunkban. Nagyon sok könyvet olvasott hasonló témákban, pl: megemlíti Brian Tracy-t is ( Én pont mostanság hallottam róla, és nagyon megörültem, hogy ő is felhozta), még Csernus Imrét is, meg sok más hírességet. Küldetésének érezte, hogy - ahogyan jobban megismerte saját magát -  segítsen másoknak is, hogy megtudja változtatni az életét.
Forrás

Azt mondta nekem nemrég egy ismerősöm, hogy ilyen könyvet BÁRKI tudna írni. Felteszem a kérdést, akkor miért nem ír? Mert ahhoz tapasztalat is kéne, nem igaz? Egy kiút, egy új irány, egy szemléletváltás. Mint az akarat.  Ha bízol saját magadban falakat dönthetsz meg, ha más nem is hisz benned, te akkor se add fel. Dönthetsz másképp is. Erről nekem az jutott eszembe, hogy az egyik kedves tanárnőm mindig azt mondogatta, "Ha azt hiszed, hogy megtudod csinálni, vagy ha azt hiszed, hogy nem. Mindenféleképpen igazad van." Nem egyszerű kellő időt és energiát belefektetni, hogy fejlődjünk és elérjük a céljainkat. Mert így is lehet. Kellő önfegyelem. Meg kell fogalmaznunk magunknak, hogy mik is a valódi céljaink. A titok csak olyan célokra működik, amik valósak és tényleg a mi javunkat szolgálná. Ő így tapasztalta. Mint nem rég megtudtam, hogy írt egy regényt, az "Összekötvét", akkor hasonlóra gondoltam, mint Fejős Éva önfejlesztős-regényei. Még nem olvastam persze a regényét, de a könyvben meg is említi, hogy amikor nem tudta, hogy mihez is kezdjen az életében, hogy mindent, amit fel épített kezd összeomlani, leült a régi laptopja elé, amiről amúgy hiányzott is néhány billentyű és elkezdett írni... Írt, de hogy mit azt nem tudta megmondani. Mikor befejezte, akkor jött rá, hogy egy regényt írt. Mint az a belsőhang, ami néha mindannyiunkban megszólal és cselekvésre késztet... "írj!" Megérzés, hatodik érzék. Akik végeztek agykontroll tanfolyamot tudják, hogy miről beszélek. De van, hogy olyan embereknek is nagyon erős az intuitív képességük, hogy a megérzések működnek. Nórinak is volt egy nagyon fura megérzéses tapasztalata. Úgy véli, hogy valami, akár a gondviselés, az univerzum, de néha egy-egy megérzéssel próbálnak vigyázni ránk odafentről. Nekem is volt már ilyen nagyon durva megérzésem és még az álmok is jelentést hordoznak magukban. Tapasztaltam, ahogy Nóra is. Na jó, most jöttem rá, hogy ez személyes poszt is lesz. Szóval, álmok. Egy időben mindig álmodtam valakiről, szinte már visszatérően, még ha sokáig nem is beszéltünk.Kb év, vagy félévekre. De mindig, amikor vele álmodtam folyamatosan, felvette velem a kapcsolatot. Újra és Újra, a végén én már tudtam, hogy azért álmodok vele, mert újra beszélni fogunk. Neki is egy álom volt az, ami jelzett és így került kiadásra a regénye.

Néha ne félj hallgatni és bízni a megérzéseidben!


Nagyon tetszik például az, hogy sok "gyerekes" dolgot is felhoz a könyvében, pl a totemeket, illetve a meséket. De mesét nézni sosem volt ciki és nem is lesz, hiszen olyan sok mindent lehet tanulni belőlük is. Az egyik ehhez kapcsolódó feladat pont az volt, hogy Írd meg a saját meséd! Mert nem csak útmutatások, hanem feladatok is vannak, amik által előrébb juthatunk, ha tisztában vagyunk magunkkal. A gondolat nagy takarítás pedig valljuk be, mindig ránk fér. Élet másképp, lehetséges? A válasz szerintem igen. Most én is ezen vagyok. Minden erőmet bevetem  gyógyulásomba. Most tényleg hiszek magamban, hogy letudom küzdeni.

Nem írom azt, hogy Nóri könyvétől várom  megoldást, de az sem hogy nem. Szerintem sosem lehet tudni, hogy éppen ki az, akit az Ő könyve fog kihozni a depresszióból. Új dolgokat nem mondott, annyira, mert mindegyik önfejlesztős könyv kb ugyan arról szól, de valakit lehet éppen Nóri könyve fog elindítani az úton és később megismeri a többi híresebb szerzőt és műveit.

Nem az a fontos, mi indít el egy adott úton, vagy mi nem. Hanem az, hogy mersz lépni, elindulni és vágysz  egy jobb/ teljesebb életre.

Mert csodák léteznek! Csak légy nyitott rájuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence