Dark jellegű dalok, együttesek a diszkó zenében.

Ezt a bejegyzést régóta tervezem megírni. A párom a 80-as évek Italo és Euro disco zenéit hallgatja, így teljesen eltérő zenei ízlésekkel rendelkezünk. Na jó, hallgat szinti pop-ot is! (Jeee, egy közös pont!) azért több közös zenei kedvencük van, pl: Country, Rockabilly, klasszikus, és némelyik 80.-as évek rock zenéje, de a fő irányvonala neki is a fentebb említettek, nekem ugye a metál, a dark wave és bármilyen goth stílusú zene (ami rengeteg stílust foglal magában). Térjünk vissza a Diszkózenékre. Valójában én ritkábban hallgatok zenéket mostanság, viszont általában a párom indít valamit a zenei repertoárjából, ha könyvet ír, bár tegnap rajzolásnál én indítottam az Ashbury Heights-t és tetszett neki!! Persze, mert "Diszkó" zene, csak éppen goth elemekkel. Vagyis gyakran mondja, hogy "ez egy Italo diszkó sláger" persze, persze.  Mivel gyakran azt hallgatom, amit ő így némelyik együttesben, vagy dalban gótikus elemeket véltem felfedezni. Azért "Dark jellegű"-nek említem, mert dallamvilágban, szövegtartalomban vagy extrémebb külső megjelenéssel beleillenének a goth stílusba.

Army Of Lovers
Őket szinte mindenki ismeri. A leghíresebb számuk a "Crucified" vagy az "Israelism", "Tragedy" bár europop és disco kategóriába sorolják őket, viszont a hangzásvilág, a szövegeik tartalma és a külsőjüket tekintve simán sorolhatnánk őket a dark/goth kategóriájába is. A zenéik nem a megszokott diszkós szövegekről szólnak, inkább eveztek elvontabb vizekre. A leggótikusabb számuknak talán a "Supernatural" tekinthető, bár tény, hogy nem ismerem az összes számukat, de aki szemfüles könnyen találhat még hasonló dallamú zenéket az Army of Lovers-től.

Dead or Alive
Szintén egy klasszikus a 80-as évek végéből. Már a nevük is tükrözhet egy dárkosabb együttest. Leghíresebb számuk a "You Spin Me Round"volt. Pop együttesnek tekinthető, viszont még a wikipédia jobb alsó sarkában is rock, gothic rock és post punk kategóriába van besorolva. A "Something in my house" slágerük klipje talán elég dárkosra sikerült. A "Brand New Lover" klipjében zsabós inget visel, a viktoriánus kornak megfelelő öltözékben pompázik Pete Burns a frontember. A külsőjükben megtalálhatóak a gótikus jegyek, gyakran hordanak feketét, ugyanakkor picit polgárpukkasztó megjelenést is kölcsönöz, ami már az erotikára hajaz. Pl koncerteken tangában és harisnyában feszítenek. Egyébként Pete hangja hasonlít szerintem a "the Crüxshadows" énekes hangjára, egy picit.

Alphaville
Bár az Alphaville önmagában is rock, szintipop kategória és a "Sounds Like a Melody" klipje is nem hétköznapi, viszont a "Victory of Love" slágerük nagyon "sötétre" sikeredett. Amikor először meghallottam Deine Lakaien stílusát véltem felfedezni benne. Amikor a telefonomon is fellelhető volt ez a szám meg is lepődtem, hogy "raktam rá Deine Lakaien-t???" pedig, nem csak a "Victory Of Love" ment éppen. Már nem emlékszem pontosan, hogy melyik D.L számot kevertem az Alphaville-al.

Boytronic
Német Szintipop és hangzásvilágukban tényleg van egy két darkosabb szám, mint pl "Killing Fields" Kedvesem talált rájuk tegnap, és ő is felfedezni vélte a  darkosabb jelzőket, így gondolta tetszeni fog és igaza lett. A "You the Original"-nak eléggé furutisztikus klipje van, viszont a dal stílusa is dark szintipophoz hasonló, szerintem.

Celebrate the Nun
A kedves által ismertem meg. Mikor hallgatta az "Unattainable Love" c. számát, eddig csak véletlen pillantottam fel, hogy "Oh ennek olyan darkos hangzása van". Kicsit a Depeche Mode-hoz is hasonló. Viszont tegnap előtt, bátorkodtam több számot is szemügyre venni tőlük és felfedeztem, hogy az énekes nagyon hasonlít Scooter-re. Ennek utána néztem és mi tagadás, tényleg Scooter énekel ebben az együttesben, vagyis H. P Baxxter!!! Kb 4 bandája volt összesen, ezek közül 1 vagy 2 a mai napig él. Sajnos a Celebrate the Nun nem ért el nagy sikereket ezért hamar feloszlottak. Az "Ordinary Town","Will you be there"számait is ajánlom figyelmetekbe. Bár valamit sejthettem volna, mert a Scooter -Break it up száma is kicsit melankolikusabb hangvételű (szeretem naaaa!)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence