Kedvenc, kultikus retró horror filmek.

Bár már vége van a Halloween-i szezonnak, mégis úgy gondoltam érdemes lenne a kedvenc horror film típusaimról írni. Hátha mások is kedvet kapnak hozzá.

Horror film és horror film között is van óriási különbség, bár már ritkábban nézek horrort, azért akadnak örök kedvencek, kultikus klasszikusok. Nekem valamiért a régebbi horror filmek jobban tetszenek, mint az újabb, modern filmek. Azért akadnak olyan filmek, amik feldolgozva is jók, de a régebbi változatok jobban a szívemhez nőttek. Véleményem szerint a régi horror filmek máshogy voltak ijesztőek. Nem is feltétlen a képi világ váltott ki bennünk félelmeket, inkább a hang és az a hangeffektek. A képi világ is a maga módján ijesztős volt, de nem úgy, mint a mostani horror filmekben. Gondolok itt arra, hogy néha a pszichés filmek sokkal horrorisztikusak voltak, mint a kaszabolós, gyilkolós filmtípusok. Habár a horror, thriller kategória volt, hogy egybemosódott, mégis úgy gondolom paradoxon jelenségek voltak a kultikus horror filmek. Azért gondolok a paradoxon jelzőre, mert amolyan groteszk ellentéteket fedeztem fel bennük. Horror film és romantika, thriller és vicces karakterek.

És a kedvenceim:

- Midnight Hour - Amikor éjfélt üt az óra. '86
Forrás: 

Ez egy tipikus Halloween témájú film, ami középiskolásokról szól, akik véletlenül egy régi átkot hoznak a világra Halloweenkor, miután betörtek a múzeumba és a temetőben felolvasnak egy ősi tekercset. Van benne minden, amit szeretek. Temető, éjszaka, halloween, élőhalottak és szellemek, no meg egy kis szerelem.
Az egyik kedvencem. Érdekes története van, habár ez egy eléggé elcsépelt téma, mégis ez a szívszerelmem. Régóta kerestem ezt a filmet, gyerekként láttam véletlenül a tv-ben és nagyon megtetszett, akkor is pont halloween környékén adhatták le. Szerencsére Annie-nek hála megtaláltam, amit meg is néztünk párommal Október 31.-én Ebben a filmben is megjelennek a komikus elemek, karakterek mégis úgy gondolom kiváló horror filmet hoztak létre, nem egy vérengzős, kaszabolós alkotásról van szó és szerintem pont ez az, ami miatt szeretem. Mindenkinek csak ajánlani tudom.


- A Nightmare On Elm Street - Rémálom az Elm utcában.
Forrás


Freddy Krueger és az ő átkáról szól ez a szórakoztató, többrészes, kultikus horror film. A film zenéje csodás, amúgy is közel áll hozzám a 80-as évek rock zenéje, jó a film felépítése és a humor ebben sem marad el. Talán valamelyest ez is a pszichére ható filmek közé tartozik. Emlékszem, amikor még csak hallottam erről a filmről éjszaka rémálmom volt, és pont a filmről álmodtam. Ugyanakkor az álmom és a film között óriási különbség volt.

- Carrie. (Stepheng King)
Forrás:


Nemrégiben sikeresen feldolgozták, viszont az eredeti a '76-os a kedvencem. Carrie egy visszahúzódó, félénk lány, akit nagyon szekálnak az iskolatársai és a hithű vallásos édesanyjával sem túl jó a kapcsolata, mert még felvilágosítást sem kapott a női dolgokkal kapcsolatban. Carriet kigúnyolják az osztálytársai, ellene egy csajszi bosszút forral Carrie ellen, de arra senki sem gondol, hogy a bosszú fordítva fog elsülni. Talán ez is egy igazán kultikus film, ami már kicsit véresebb, de pusztakézzel nem gyilkolnak benne. Itt már sokkal több a misztikus elem, azonban a pszichére is gyakorol hatást. Érdekes, mert bennem a Carrie annak idején is elindított filozofikus gondolatokat. Nem tudom, ki volt még hasonlóan így ezzel. Minden esetre ajánlom.

- Mi történt Baby Jane-nel? '62
Forrás


Thriller kategóriájú, de mégis ide venném. Tipikusan az elmére ható történet. Horror a maga módján, mert szerintem nem csak gyilkolós, véres, zombis filmeken lehet félni, megijedni. Szerintem mélyebb nyomott tud hagyni az emberben, az, amikor az elmére ható cselekvések váltják ki ezeket az érzelmeket.
A történet egy testvérpárról szól, akinek az egyik tagja Baby Jane gyerekként elkápráztatta az embereket a tehetségével, de idősebb korban már nem került reflektor fénybe, ellenben a testvérével. Szóval féltékenység, megtébolyodás övezi ezt a kultikus filmet, ami szintén tett fel bennem filozófiai kérdéseket. Ajánlani tudom, mert máshogy ijesztő, mint a többi horror film. A jeleneteken még nagyot nyom az, hogy fekete-fehér filmről beszélünk.

- Hullaégető '69
Forrás


Ezt a filmet pár évvel ezelőtt láttuk anyával, nekem tetszett viszont nagyon morbid volt. Sok benne a halál, a hamvasztás. A történet főszerepében egy férfi áll, aki krematóriumban dolgozik és a második világháború eseményei miatt kezdi elveszíteni az eszét. Ebben nincsenek vígjáték elemek, sem tipikus horrorisztikus dolgok. Egyszerűen a pszichére vannak befolyással. A film komor hangulatát még jobban fokozza, hogy fekete-fehér

- The Others  - Más világ 2001
Forrás


Ez a film nem olyan régi, viszont nekem nagyon elnyerte tetszésemet. Az ajánlóból nem derül ki túl sok információ, így kétkedve lehet hozzá állni, hogy egy ilyen sima sztori, hogyan lesz horrorisztikus kategóriájú. A második világháború után játszódik a történet, egy hölgy és két gyermeke áll a középpontba és hamarosan beköltöznek a viktoriánus házukba az új szolgálók. Nem akarok nagyon spoillerezni, de ebben a filmben hallottam először a post mortem fotográfiáról, ami azóta is nagyon érdekel és művészetnek tartom. Ajánlom, mert izgalmas és olyan dolgok derülnek ki, amire nem is gondolnánk. Annyit megsúgok, hogy kísérteties jelenségek jelennek meg benne.

- The last Supper - Az utolsó vacsora '95
Forrás:


Ez nem kifejezetten horror, viszont gyilkolós film. Szintén pár évvel ezelőtt láttam először, érdekes volt, mert úgy néztük, hogy semmit sem tudtunk a történetéről. Tulajdonképpen végzős egyetemisták tartanak egy vacsorát, ahol nem várt fordulat következik be, megölnek egy embert, a bűntudatok csökkentése érdekében úgy döntenek, minden héten megszabadulnak egy veszélyes embertől. Leginkább thriller, elmére ható film. Ezt is csak ajánlani tudom.

Megjegyzések

  1. Jó filmek, bár szívesen láttam volna még több film ötletet. :D Képeket is szerintem tehettél volna a nevekhez már csak azért is, mert nekem például nem jutott eszembe úgy se, hogy melyik film az hiába volt ismerős a címe és a leírása. De persze a többség ismerős sőt, nagy kedvencek nekem is! :) Ó és nagyon szép az új felületed a blogodnak! Letisztult, mégis maradt a régi és olyan Wikkás. Tetszik nagyon! Esetleg egy olyan ötletem is lenne, ahol háttérképnek beteszel egy olyan képet, amitől a weboldal szélein minták jelentkeznek. Vagy csak jobb oldalt, hogy ellensúlyozd a bal oldalt lévő menüt. Bár pont én beszélek, akinek mindene jobb oldalt van. :D
    Tetszik, jó kis felület és jó bejegyzés!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm szépen az észrevételeidet! Még folyamatban van ez az új blog felület, szóval még fogok rajta szerkeszteni. Gondoltam rá, hogy lehet rakok be majd képeket az ajánlásaimhoz, és fogom még bővíteni a listát, csak hirtelen ennyi jutott az eszembe, tudom hogy van még több is, amit szeretek és régi film. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence