(Hogyan) Szakadj ki a virtuális világból?!

A mai társadalom legfőbb problémája szerintem az, hogy általánosságban az embereket behálózta a digitális világ. Ezzel én sem vagyok kivétel, én is azok közé az emberek közé tartozom, aki napi  20-szor megnézi a Facebook, Instagram és egyéb oldalát. Viszont én tudom, hogy ez nem jó, ezért próbálok változtatni rajta. Mivel semmi sem megy egyik napról a másikra, ezért fontosnak tartom a fokozatosságot.

Nem szeretném, hogy a leendő gyermekeim egy olyan világban nőjenek fel, ahol ez a természetes, mert ezt a szülő mintát látták életük folyamán a legtöbbször. Tulajdonképpen én is ezt láttam és ezért leszokóban vagyok az Online világról, de a Televízió is hasonló. Véleményem szerint kisgyerekeknek a kezébe nem való még telefon, táblagép, Iphone és hasonlók. Egy gyermek legyen szabad, élvezze azt, hogy gyerek és ne idegeskedjen feleslegesen azon, hogy vajon vissza ír e neki valaki, vagy hányan lájkolják a profilképét a Facebook-on.

Valljuk be, ez is egy függőség. De eszünkbe jut az valaha, hogy mennyi mindenről maradunk le, ha állandóan a telefonjainkat, tableteinket bámuljuk, nyomkodjuk? Emlékszem, még pár évvel ezelőtt voltam egy metál koncerten és a mellettem álló úriember végig a telefonját nyomkodta. Ha valaki elmegy egy kulturális eseményre, programra, akár koncertre akkor, hogyan tudja így élvezni az adott pillanatot, ha állandóan beszélget valakivel online?

A túl sok szabadidő bizony okozhat ilyen problémákat, hiszen én is tapasztalom. Ezért állítottam fel célokat, amit nap mint nap követek. Ha valakinek vannak céljai, vagy akár van munkahelye, ahova eljárhat, kevesebb ideje lesz arra, hogy napi többször megnézze mi történik a kedvenc közösségi média felületein. 

Nyaranta szerencsére tényleg kevesebb időt töltök  a digitális világban. Mikor süt a nap, én élvezem a jó időt. Kinek van kedve bent poshadni a lakásban? Olvasok a természetben, meditálok, jógázok, vagy csak ülök és bámulok magam elé, hogy milyen csodálatos a természet. Tudom, hogy télen ez kicsit másabb, de miközben ezeket a sorokat írom csodálatosan süt a nap odakint  - habár hideg van - és ez arra sarkall, hogy egy kedvenc könyvvel a kezembe telepedjek le az ablak közelében, vagy ahová besüt a nap. És ezek csodálatos dolgok.

Akik  fontolgatják a leszokást és szeretnének több időt offline módban tölteni, azoknak egy szuper jó tanács lehet az, hogy találjanak célokat, amik miatt kevesebbet fog előtérbe kerülni a közösségi média portálok olvasgatása. 

Úgymond nekem lett egy kis napi rutinom, amibe beletartozik a jóga, az edzés, a napi sokszori relaxációs gyakorlatok elvégzése, néha azért ott van a házimunka is (amivel nem mellesleg kalóriát is lehet égetni. Juhéé! ), és természetesen az olvasás, ami nagyon fontos. Viszont  a Jollity blog szerzője indítani fog egy kihívást ezzel kapcsolatban, ezért érdemes követni az oldalát, egy kis segítség, hogy több időt töltsünk a jelenben, mert ezek az igazán értékes pillanatok.

Mielőtt elfelejteném, aki környezettudatos, a digitális jelenlét csökkentésével éves szinten akár 1-2 ezer forintot is megspórolhat a kevesebb áramhasználattal, de ez majd egy későbbi bejegyzés témája lesz!

Nem rossz dolog, hogyha a világ fejlődik, de úgy gondolom itt is fontos a mérsékletesség elve. Ki kell használnunk az internetes világ adta lehetőségeket, de nem szabad túlzásba esni. Legyen az első a család, a közösségi együttlét, a házimunka, mert egy nap igazán bánni fogjuk, hogy az interneten lógtunk és nem töltöttük elég időt a kapcsolataink ápolására a való világban.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence