Víz, ahol kezdődik az élet /Tudatos vízivás/

Március 22 a víz világnapja, ami szerintem jó, mert felhívja a figyelmet a víz fontosságára. Az idei évben a víz világnapja alkalmából most arról szeretnék írni, hogy mennyire fontos a tudatos vízivás.

Talán, olyan 12 évesen kezdtem el magamtól a vizeket előnyben létesíteni, mint a cukros üdítőket. Egyszerűen rájöttem arra, hogy hogy számomra az egyetlen szomjoltó a víz, a cukros üdítőktől csak még szomjasabb leszek. Természetesen, akkor még nem tudatosan figyeltem a vízivásra, csak akkor ittam, amikor szomjas voltam. Azért családi összejövetelek alkalmából még manapság is előfordul, hogy iszok cukros üdítőket, viszont az év legeslegtöbb napján mindig vizet iszok.

A tudatos víz ivás nálam talán az edzéssel kezdődött, bár már hamarabb is figyeltem arra, hogy sok vizet igyak. Ennek megvan a hátránya is. Túl gyakran kell kimennem... Eleinte nagyon nehéz volt megtalálnom a kellő egyensúlyt. Mikor igyak és mennyit. Habár sokan a mai napig nem fordítanak elég időt a vízigényünkre, erre példa a kedves családom is. Mert azt sokan nem tudják, hogyha szomjasnak érezzük magunkat, akkor az azért van, mert már dehidratált állapotban vagyunk, azaz a kiszáradás jele.

A víz az, ahol kezdődik az élet. A növényeknek, élőlényeknek, így az embernek is szüksége van vízre ahhoz, hogy életben tudjanak maradni. A felnőtt embernek a 60% víz. Egy kisbabának 70% és idősebb korban olyan 50% vizet tartalmaz az emberi test. Ezért különböző életkorban különböző mennyiségű vizet kell pótolnunk. A nyári, meleg időszakokban sokkal többen kezdenek el inni, hogy nehogy kiszáradjanak, viszont a hidegebb, téli időszakokban van hogy nem is isznak 1-2 napig, mert nem érzik szükségüket. Ami vízmennyiséget bevisznek a szervezetükbe ezekben az időszakokban az a levessel, főétkezéssel vagy egy két pohár cukros üdítővel történik és ez nagyon kevés.

Aki sportol, az tudatában van általában annak, hogy a víz ivás miért olyan fontos ilyenkor. Ha elegendő a vízmennyiségünk, akkor a zsírégetés folyamata is hatékonyabb lesz. Ha étkezés előtt megiszunk egy pohár vizet, akkor gyorsabban telítődik a hasunk és kevesebb ételre lesz szükségünk. Ezért fontos az is, hogy csak annyit együnk, amitől kellemes jóllakottságot érzünk. Ha már azt érezzük, hogy kidurranunk, fáj a hasunk, rosszul vagyunk, mert sokat ettünk, az már túlevés.

Ha kellően hidratáltak vagyunk, annak számtalan előnye van és a tudatos vízivással fizikai előnyökre is szert tehetünk.

Ha zuhanyzás előtt megiszunk egy pohár vizet, az csökkenti a magas vérnyomást.
Ha lefekvés előtt megiszunk egy pohár vizet, az csökkenti a stroke kialakulásának esélyét.
Ha reggel felkelés után megiszunk egy pohár vizet, az segíti az anyagcsere működését.

Ha elhatározzuk magunkat a tudatos víz ivás mellett, akkor sokkal jobban fogjuk érezni magunkat. Csökken a fáradtság érzete, energikusabbak leszünk, a bőrünk is megszépül tőle, a közérzetünk is jobb lesz, frissebbek leszünk. De ahhoz, hogy tudatosítsuk, hogy vizet már pedig inni kéne. Legalább 2-3 Litert naponta, tudnunk kell, hogy ezt mégis hogyan csináljuk.

Nos, én úgy kezdtem, hogy mindig van a táskámban egy, 0,75 Literes kulacs. Víz nélkül én soha nem indulok el sehova! A legjobb, ha mindig kéznél van és ha belenézünk a táskánkba, akkor eszünkbe jut, hogy régen ittam, itt az ideje, hogy igyak legalább 5 kortyot.

Hogy ne kelljen mindig 5 percenként pisilni, talán az lenne a legjobb, ha minden félórában innánk néhány kortyot. Ha edzés is van, akkor természetesen edzés után vagy közben annyit amennyi jól esik. De tudatosítani kell mindig magunkat arra, hogy igyunk!! Azzal a szervezetünknek is nagyon jót teszünk és megfogja hálálni!

Igyunk tudatosan, mert a víz csodálatos és adjunk hálát azért, amiért van mit innunk nap, mint nap!
Becsüljük meg a vizet és ne szennyezzük a fölösleges műanyagokkal az óceánokat, tengereket, tavakat stb. A víz éltet, a víz egy csodálatos szerkezet. Szükségünk van rá, hogy sokáig tudjuk élvezni mind azt, amit a víz tud nyújtani nekünk!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Törd át a korlátaidat - Szabó Péter - Áttörés beszámoló

Hajmosás Hulladékok nélkül vegyszermentesen

Az én kapszulagardróbom. /Gótikus minimalizmus/