Az én kapszulagardróbom. /Gótikus minimalizmus/


Amikor megismerkedtem a minimalizmussal, akkor még nem is igazán tudtam hogy merre induljak el. Böngészgettem blogokat, cikkeket a témával kapcsolatban és minél többet olvastam róla annál jobban megtetszett az a gondolat, hogy kialakítanám a saját minimalista "goth" ruhatáramat. A fenntartható divat valahogy tudat alatt, de mindig jelen volt az életemben, ami azt takarja, hogy nekem szinte összes ruhám turkálóból vagy másodkézből való a Facebook eladós csoportjai által, kivéve talán a The Cure-os, Bonanza Banzai-os és a Vámpírok Báljás pólóm.

Természetesen a fehérneműk és zoknik többnyire újak higiéniai okok miatt.
A Kapszulagardróbról Henitől a Jollity blog írójáról és közvetetten érintve Pannitól az Életfűszerező blog írójától hallottam. Ha egy kicsit is elgondolkodunk azon, hogyan élhettek régen az őseink, az őseinknek az ősei stb, akkor megállapíthatjuk, hogy abszolút minimalisták voltak. Csupán néhány ruhájuk volt mindenből és így is jól érezték magukat. Manapság ez alig elképzelhető, nem igaz? A minimalista elgondolás végett pedig már rengeteg ruhámat adtam adományba és még mindig van olyan sok szatyor, amit még nem volt időnk leadni valamelyik segélyszervezetnek, viszont ennek még jó sok köre lesz, mert tényleg kiakarom alakítani a minimalista ruhatáramat és a kapszulagardrób pont ehhez ad segítséget.
A kapszulagardrób lényege, hogy csupán néhány, korlátozott számú ruhadarabot válasszunk olyan szempontok alapján, hogy színben és stílusban passzoljon, egymással jól variálható lehessen és így nagyon sok kombinációt alkothatunk. A legismertebb a 10x10 Kihívás.
Konkrétan nekem a 10x10 nem sikerült. Én 6 felsőt és 2 nadrágot, 1 szoknyát és 1 rövidnadrágot, no meg egy fekete nejlonharisnyát választottam ki (tudom, a nejlon harisnya sem túl öko, de vannak vastagabb fekete harisnyáim is csak nyáron abban nagyon meleg van). Az egybe ruhákat most teljes ki is hagytam, habár mindegyik viselethez ugyan azt a bakancsot vettem fel.


Hogy őszinte legyek, nem ment egyszerűen a ruha válogatás. Főleg, mert ha jó idő van többnyire egybe ruhákat hordok és inkább fekete ruháim vannak, habár próbáltam egy kis színt is belecsempészni, mert amúgy szeretem a színeket és a zöld a kedvenc. Olvastam viszont arról, hogy elvileg kapszulagardróbot lehet készíteni évszakoknak, alkalmi/üzleti öltözeteknek, sportoknak,  megfelelően. Kicsit nehéz megválni olyan ruháktól, amihez érzelmileg kötődünk vagy nagyon tetszett, de már évek óta nem volt rajtunk. Én felállítottam magamnak egy szabályt, amihez tartom is magamat. Pár hónappal ezelőtt egy kedves ismerősömtől kaptam egy doboznyi Goth ruhát. Viszont ez nálam azt jelentette, hogy így kénytelen voltam selejtezni. Valamiért mindig úgy tűnik, hogy a ruháim egyre csak gyarapodnak, pedig folyamatosan selejtezek, még sem csökken  a számuk. Ennek szerintem anyukám az egyik fő oka, mert mindig hoz haza turkálós ruhákat, ráadásul olyanokat, amiket tudom, hogy sosem fogom hordani, mert nem az én stílusom. 
Néhány évvel ezelőtt úgy voltam vele, hogy a turkáló az olcsó és mindig mentünk, majdnem minden hétvégén. Pedig igazából semmi szükségem sem volt arra az adott ruhára, mert már akkor is rengeteg ruhám volt, mégis mindig a "nem tudom mit vegyek fel, nincs egy ruhám se" dilemmával küszködtem. Most, immár idősebb fejjel tényleg jobb megoldásnak látom a ruhák minimalizálást, mert végre rend lesz a szekrényben, csak olyan ruháim lesznek, amiket egy héten többször is hordanék, jobban átlátható lesz hogy mit hol keressek, és ha betéved egy új ruha megválok egy régitől és így tovább.


Természetesen minden kombinációval készítettem képet, de nem mindegyikből készítettem montázst. Nem is olyan egyszerű kiválasztani a nekünk tetsző kapszulagardróbot, mint ahogy gondolnánk, elsőre legalábbis. Mindenesetre, azon leszek, hogy megtudjam valósítani a minimalista "gótikus" kapszulagardróbomat. Az előnyök miatt nagyon megéri, sokkal átláthatóbb lesz a szekrényem, nem lesz annyi mosásra váró gönc. Ezekkel az összeállításokkal én úgy láttam, hogy mindegyik passzol mindegyikhez. A szoknyához, rövidnadrághoz és a farmernacikhoz is. Mivel a gardróbom többsége fekete ruhákból áll, így bárhogy feltudok öltözni, mert minden passzol a semleges színekkel. Azért akadnak fehér ruháim is és színek is, mert igazából szeretem a színeket, feketével hordani még inkább.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence