Volt egyszer egy... Lánybúcsú

Létezik hulladékmentesebb, környezettudatosabb lánybúcsú? Abszolút! Azért írtam környezettudatosabbat, mert sokkal kevesebb hulladékkal járt, mint átlagosan a lánybúcsúk, illetve lehetett volna még környezettudatosabb a lufik kivételével, de volt lufi, aminek lett volna újrafelhasználható célja, de sajnos nem sikerült összehozni rosszullét miatt.

Mi az, ami általában egy lánybúcsú velejárója?
- Ital
- Lufik
- Kellékek
- Felesleges kacatok és sok sok hulladék
- Pénz.
- Feladatok
- Ajándékok

Amikor a nővérem felkért tanúnak az esküvőjére, közölte velem, hogy a tanú dolga megszervezni a lánybúcsút. Nos, én komolyan vettem a feladatot, még úgyis, hogy anyukám nagyon nem örült és nem támogatott abban, hogy én szervezzem meg a lánybúcsút. A nővérem kijelentette, hogy az a tanú dolga és én komolyan vettem, nem akartam neki csalódást okozni. Nagyon nehezen ment a dolog, egyrészt féltem, hogy nem fogja jól érezni magát, másrészt sosem szerveztem még lánybúcsút és nem tudtam, hogy mit hogyan kéne, harmadrészt munkám sincsen, az meg hogy a párom állja az egészet elképzelhetetlennek tartottam. Mit csináltam én? A kedvenc gótikus, rockabilly ruhadarabjaimat felraktam eladó sorba különböző Facebook csoportokba és Jófogásra, hogy legyen pénzem egy felejthetetlen lánybúcsút szervezni a nővéremnek. Ez azért is volt jó, mert a tárgyi ragaszkodásaimat valamelyest leküzdöttem. Nagyon szerettem azokat a ruhákat, de úgy voltam vele, hogy a nővérem fontosabb, mint a ruhákhoz való ragaszkodásom.

Na, de egy lánybúcsút nem könnyű megszervezni, főleg úgy hogy mindenkinek jó legyen. Készítettem egy Facebook üzenős csoportot, ahova meghívtam a barátnőket, kollégákat. Azokat, akiket szeretett volna a lánybúcsúján látni és ott folyt mindenféle megbeszélés. A nővérem szeretet volna egyen pólót én ezt nagyon feleslegnek tartottam igazából, de úgy voltam vele hogy a nővéremről van szó és most az ő igényeit kell nézni, viszont valaki leszavazta az egyen pólót és csak a nővéremnek vettem egyet, amit még használni is fog tudni igazából, nekünk egységes fekete szín volt megbeszélve, így végül ezzel is jobban jártunk.  A helyszín volt a legproblémásabb. Különtermet béreljünk valami kocsmában vagy bárban? Vándoroljunk, azaz  menjünk kocsmatúrázni? Szóba került még a Selfie múzeum, a szabadulós szoba stb. Igazából nálam az is szempont volt, hogy környezettudatosabb legyen kevesebb szeméttel és hogy ne kerüljön olyan sokba, mert nem kelt el az összes meghirdetett ruhám, de azért sikerült egy kis pénzt összegyűjtenem amivel már elindulhattam.  Az, hogy az összes pénzzel együtt nem találtam meg a tárcám a lánybúcsú napján, egy másik történet.

A party dátumát már Májusban lefixáltuk. 2019.08.31 A helyszín volt a legnehezebb pont. Először Budapestet akartuk helyszínnek megjelölni, mert ott több lehetőség van, mint Dunakeszin. De amikor a menyasszony megtudta, hogy Pestre akarok szervzeni nagyon meglepődött és akkor gyors átszervezés következett és kipattant a tökéletes ötlet a fejemből! DUNAPART = Dunakeszi!!! Mivel a vőlegény ott kérte meg a nővérem kezét, ezért még duplán emlékezetes lehetne. Ahogy megvolt a helyszín jöttek a jobbnál jobb ötletek. Ráadásul a szabad strand környékén telepedtünk le, ahol még mobil WC is volt. Na és itt lép be a környezettudatosság a képbe. A legtöbb dolgot otthonról vittük pl: pokrócot/plédet, kispárnákat, üveg feles poharakat, többször használatos műanyag poharakat, égősorokat, lampionokat, saját tálkában sütiket, pogikat vittem. Nagyon szépen feldíszítettük a fákat és igaz voltak lufik. Nem is kevés, viszont eredetileg az volt a tervben -és ez pont kapóra jött- , hogy én az összes lufit hazahozom és leadom a Kék Erdő Alapítvány - Szenzoros kertnek, újrahasznosítás céljából. Ami nagyon jó lett volna, de sajnos rosszul lettem ( nem az alkoholtól, nem iszom alkoholt. ) és ezért hamarabb elmentünk a helyszínről.

Játékoknál is próbáltunk figyelni a kevesebb hulladékra. Illetve valaki felvetette, hogy nem lesz e olyan játék, hogy a menyasszonynak WC papírból kell menyasszonyi ruhát készítenie és én mondtam, hogy az szerintem túl sok szeméttel járna, így zseniális ötlete támadt az egyik barátnőnek! Készítsen ruhákat sálakból, kendőkből!! Zseniális volt! Sajnos erre a játékra sem került sor, mert a menyasszony is hamar rosszul lett, de elképzelésnek tökéletes alternatívája volt a hulladékmentességnek.
Az igazság, amiért férjhez megy... Egy pohárra kellett rá írni az okokat, és be jelölni rajta a szinteket. Viszont egy poharat befogni erre, ami úgy is a kukában landolt volna, feleslegesnek tartottuk, de szerencsére erre is volt egy szuper jó alternatíva. Az egyik barátnő egy bort azaz borosüveget dekorált ki saját kezűleg a feliratokkal, így a borosüveget el is tudja rakni emlékbe és utána is lehet tölteni! Ismét egy hulladékmentes megoldás. Nyakkendő kötés avagy készítsük fel a menyasszonyt a házaséletre. Fénykép kirakó, amire sajnos szintén nem került sor, de a képeket is összelehetett ragasztani, ha kitudja rakni és kitenni a falra, ilyesmi. Én még soha... játék is volt.

Igaz voltak felesleges kacatok pl: "kukisjogar", "kukishajráf", szalagok stb. Emlékbe végül is ellehet rakni őket, de ha elajándékozná az lenne a legjobb, no majd én is kitalálom mi legyen a szalagommal.

Összességében nagyon jó hangulatban telt és a nővéremnek is tetszett az ötlet,
megvolt lepődve, hogy ilyen jól megszerveztem. A Dunapart nagyon romantikus és hangulatos hely, a lampionokkal, égőkkel kivilágítva nagyon szép volt.

Lehet meglehet oldani sokkal környezettudatosabban, és remélem az enyém ennél is zöldebb lesz. Amennyire tudtam ügyeltem mindenre, nem mellesleg a kulacsomat is mindig magammal viszem mindenhova. Igaz, hogy másfél óra csúszással kezdtünk, mert késett a telekocsi és kimaradt egy vonatjárat, de sikerült megoldani és nagyon jó hangulatos este lett belőle, a legjobb az volt, hogy a menyasszony is jól érezte magát. Nem voltunk sokan végül, a kolléganők nem jöttek el, de ennek ellenére családias, barátibb hangulat keletkezett és gyönyörű volt éjszaka a Dunapart.. Anyagiak függvényében közösen fizettük a dolgokat, így eloszlottak a költségek is, összesen 30440 ft-ba került a lánybúcsú, amit úgy kell számolni, hogy 8-an lettünk volna eredetileg rá, de mivel a kolléganők nem jöttek, így 5 részre osztottuk. A menyasszonnyal együtt a 9-ből végül 6-an voltunk. Lehet kilehetett volna hozni ennél olcsóbban, vagy drágábban is. Arról még nem is beszélve, hogy volt, aki saját készítésű díszeket is hozott a fákra. :)

Ha azt mondanám, hogy 0 hulladékkel megúsztuk, hazudnék. És mint említettem a lufikkal is voltak újrahasznosító terveim, de sajnos nem így alakult. Senki sem tökéletes és a hulladékmentesebb életmódban is akadhatnak hibák, bakik, de idővel ez is egyre jobb lesz.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence