Amiért érdemes... :)

Itt van az ősz, az egyik legalkalmasabb időszak a faültetésre. Láthatjuk azt, ahogyan a nagy lombos fák elkezdik lehullajtani leveleiket ezzel jelezve, hogy valami változás következik. Mert télen a fák sem halnak meg, nem haldokolnak. Csupán felveszik a téli ruhájukat, vagy inkább levetik őket.

Nemrég Szebenyi Péter a JÖN Alapítvány kuratóriumi elnőke írt a blogján egy cikket a Faültetésről, hasznos tippeket oszt meg, amiket érdemes elolvasni. Ti terveztek idén fát ültetni? Ugyanis nagyon nagy szükség van arra, hogy minél több fát ültessünk országszerte. Szerencsére vannak kezdeményezők, akik nem csak beszélnek és írnak róla, hanem cselekedni is elkezdtek ezügyben. Ott van pl: a "10 millió fa" project, de emelett a JÖN Alapítvány is szervez faültetést, de ehhez a Ti segítségetekre is szükség van.

Fát ültetni azért is érdemes, mert a klímakatasztrófa korát éljük. Szerintem ezt többen is észre vették, hogy az időjárás "megbolondult" Októberben 26 fok? Szerintem néhány évvel korábban ilyenkor javában fáztunk, tüzeltünk. De tavaly november közepén is a napos idők voltak a leggyakoribbak. Na, de én egy pozitív személyiség vagyok, bízok az emberekben és az összefogás erejében, ezért nézzük meg, hogy miért lesz jó, ha sok fát eltudunk ültetni és neked miért lesz jó, ha adományoddal támogatod a JÖN faültetési programot.

Gondolkodtatok már azon, hogy miért zöld a természet színe? Lehetne sárga, barna, vagy akár kék is. Valami felsőbb hatalom mégis úgy rendelkezett, hogy legyen zöld. Nos, a zöldszín nyugtatólag hat az idegrendszerre. Nem véletlen, hogy általában a természet lágy ölén mindenki jobban érzi magát lelkileg és testileg. A zöldellő erdők esztétikailag is gyönyörű látványt nyújtanak és a nyári melegben csodálatos érzés egy árnyékot adó fa alatt megbújni, megpihenni. Évente rengeteg fát, esőerdőket vágnak ki, leginkább a nagyipari álattartás miatt, de ami a legszomorúbb, hogy nem pótolják azokat, nem ültetnek helyükre újakat más területekre. Pedig a fák értékesek. A legfőbb értékük az oxigén. Képesek elnyelni a szén-dioxidot és helyettük oxigénnel ellátni a bolygót. Azt is mondhatnánk, hogy a fák a Föld tüdejét képezik. Így lényegében az életünket is köszönhetjük eme csodás természeti jelenségnek. A fák pozitív energiát sugároznak. Minél több fát elültetünk, annál több fokot tud csökkeni a hőmérséklet, így a klímaváltozást vissza lehet fordítani. Természetesen vannak itt még egyéb tényezők is. Régen volt olyan szokás, hogyha a családban megszületett egy kisbaba, akkor az Ő tiszteletére elültettek egy fát. Így az anyaiágról származó nagyszüleim, a legidősebb unokatestvérem tiszteletére ültettek egy diófát, ami a ami napig megvan, bár már idős. Ha jól emlékszem az apaiágról származó nagyszüleim is ültettek egy fát a nővérem tiszteletére. Én úgy gondolom, ez egy csodálatos hagyomány lehet, amit kár lenne abba hagyni. Hiszen a cél, nemes. Nemesebb, mint gondolnánk. Az érzés, amikor elültetünk egy picike magot és szeretettel, gondoskodással a víz és napfény erejével látjuk, ahogyan új életsarjad, felbecsülhetetlen. Ennyit jelent a szeretet ereje. Mert, ha elültetünk egy magot, egy facsemetét, vagy egy palántát azért mi felelősségel tartozunk. Exupery szavaival élve: "felelősek vagyunk azért, akit megszelídítünk." A kulcsszó itt az, hogy felelősek vagyunk egymásért, a bolygóért és mindenért amit cselekszünk. Viszont a jutalom nem marad el, mert amikor a te kerted által nevelgetet zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztod, az az érzés, minden beleadott munkádat kárpótolni fogja.

Általában az adománygyűjtés negatív szóként él a köztudatban. Ennek az az oka, hogy történtek olyan esetek, hogy visszaéltek a jóindulattal és az adományok nem is oda mentek, amit hírdettek, hanem öncélt szolgáltak. Teljesen megértem ezt az álláspontot is, és igazából ez sokáig az eszembe sem jutott, hogy azért nem támogatják a környezetvédelmi programokat, mert félnek, hogy átverik őket. Most, így belegondolva, ez teljesen jogos félelem. Így ennek tudatában rájöttem, hogy lehet sokan adományoznának ilyen jó ügyekért, de nem mernek. Most elmesélek egy történetet.

Sokáig nem érdekelt a környezetvédelem. Tényleg nem. Talán, olyan 14 éves voltam, amikor Görögországba utaztunk a családdal, vonattal. Nagyon hosszú vonat út volt. Feküdtem a hálókabinban az ágyon és egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a természetet látom. Nem csak nézem, hanem látom is. Nagyon sokszor voltak rossz, depressziós időszakaim akkortájt, de amikor felfedeztem, hogy az a panoráma, látkép ami elém tárul milyen csodálatos, elgondolkodtam. Ezért megéri élni. A természet volt az, ami igazán visszahozott az életbe. Ezután olyan lelkesen figyeltem a környezetvédelemmel kapcsolatos órákon, hogy még többet tudjak meg erről a csodáról, ami körül vesz bennünket. Annyira fellelkesültem, hogy minden osztálytársamtól megkérdeztem, hogy ha kinéznek az ablakon mi az, amit látnak. Ilyen válaszok jöttek: "fa, autó, házak, bokrok stb."  Én próbáltam nekik át adni azt az érzést, ami bennem volt. Hogy ha én ki nézek az ablakon, mit látok? Csodákat, sok szép csodát. Mert a természet az, lenyügőző, egy csoda. És mindent elakartam követni annak érdekében, hogy vigyázzak erre a csodára. 14 évesen csatlakozni akartam a GreenPeace-hez, de sajnos csak 18 éves kortól lehetett csatlakozni hozzájuk. Igen, akkoriban ez volt az egyetlen környezetvédelmi szervezet, amit ismertem. Amikor 18 éves lettem, újra felhívtam őket, és közölték a szomorú hírt, hogy Debrecenben nem indítanak székhelyet... Pedig én mindig szerettem volna önkéntes lenni egy ilyen nemes célért. Lehet, hogy nem vagyok sok dologban még túl tájékozott, vagy nem írok konkrét tényeket, számokat. De számomra a természet védelme annyira sokat számít, hogy képes voltam olyan egyetemre is jelenkezni csak azért, hogy tanuljak többet a környezetvédelemről, ami teljesen távol állt tőlem. Kémia, matematika, Fizika. Ez a három tárgy volt az, ami sosem ment jól, így már nem bánom, hogy nem vettek fel annak idején a Környezetvédelmi mérnöki szakra.

Ezzel a történettel csak azt szerettem volna elmondani, hogy az egyik legcsodásabb dolog történt velem, amikor megláttam az egyik hulladékmentes Facebook csoportban a JÖN Alapítvány felhívását, hogy önkénteseket keresnek. Mivel az egészségügyi megoldandó feladatom miatt jelenleg még nem dolgozom, de szerettem volna hasznos tagja lenni a társadalomnak, így azon nyomban jelentkeztem hozzájuk Önkéntesnek. Nagyon sok önkéntes van náluk, de nem túl sokan aktívak. Talán azért, mert nem tudják hogy hogyan kezdjék el. Én úgy, ahogy tudok megpróbálok segíteni és önkéntesi feladatokat ellátni a szervezetnél. Számomra olyan szinten fontos a környezetvédelem, hogyha egy-egy környezetvédelmi akción részt tudok venni, vagy ha csak csomagolásnélküli vásárlásra rátudom venni a páromat, akkor olyan eufórikus boldogság érzés jár át, és látni lehet azt a gyermeki, őszinte mosolyt az arcomon. Én úgy gondolom a Jövő Öko Nemzedéke Alapítvány egy olyan szervezet, ahol tényleg szívvel lélekkel tenniakaró környezetvédelmi aktivisták vannak. Nem csak írnak és beszélnek róla, hanem valóban cselekszenek. Kampányokat hírdetnek, különféle programjaik vannak, arra vonatkozóan, hogyan tehetnénk szebbé a környezetünket. Gondoljunk csak a szemétszedési akciókra, amit a JÖN szervezni szokott, a csomagolásmentes flashmobokra. Ők tesznek is érte. Egy ilyen szervezetet, aminek az akciójukról gyakran hírt ad a Televízió is, megéri támogatni az Alapítvány munkáját. Hiszen nem csak magukért, hanem érted! Értünk cselekszenek. Egy szebb, tisztább és hulladékmentesebb jövőért! Így, én biztosra állíthatom, mint az Alapítvány egyik önkéntese, hogy az adományok nagyon jó helyre mennek. A legtöbb programot önköltségből teszik lehetővé, de ez a kapacitás is kicsit véges. A környezetvédelmi Roadshow megszervezése egy sokkal nagyobb volumenu esemény lett volna. Most a JÖN Faületetési nagyköveti programot hírdetet, ami által az elültetet fára a neved is felkerülhet. Én regisztráltam a programba és, ha adományoddal hozzájárulsz a Faültetési programhoz, nagyon hálásak leszünk. A természet is. Bármilyen kis összeg sokat számít. Tényleg. Hiszek a sok kicsi, sokra megy elvében. Ha támogatnád adományoddal valamelyik követet. azt a jougyekert.hu oldalon megteheted, ide kattintva az én követ oldalalom keresztül is adományozhatsz. Végülis az adományok egyhelyre mennek. De, akár te magad is szervezhetsz gyűjtést, itt bővebb információt találhatsz róla a JÖN faültetési nagyköveti programról.

Miért lesz számodra jó?

A jócselekedetek boldogítanak. Bizony, endorfin hormonokat termelnek. Egy nemes ügy támogatása jobb közérzetet biztosít a számodra, mint amikor fülig ér a szám minden egyes sajátszütyőben történő vásárlás során. Amikor bármilyen apró kis jócselekedetet végre hajtunk azzal a világot is gazdagítjuk. Csodálatos érzés tenni valamit a környezetünkért. Ha esetleg fontos számodra a környezetvédelem, de eddig nem tudtál környezetvédelmi megmozdulásokon részt venni, de adományoddal támogatnád az eseményt, akkor már ez is boldogítani fog téged annak fügvényében, hogy tettél valami igazán hasznosat másokért, itt tágabb értelembe véve a világért.

Teszel valamit a jövőért, a következő generációért. Minden ember hasznos tagja akar lenni a társadalomnak, ha nem is az elvégzendő munkájával, de valamivel szeretne kicsit több lenni, adni valamit, vagy nyomot hagyni a világban. A Faültetési program keretein belül adsz. De nem is akármit, egy szebb és tisztább környezetet az unokáidnak. Már a tudat, hogy valamelyest hozzá járultál, hogy a Föld egy szebb, boldogabb és jobb hely legyen, már az is boldogítani fog, amiáltal ez jó érzés lesz a számodra. Mert adni öröm, adni jó.

Spirituális beállitottságom révén, Domján László gondolatai jutnak eszembe: "Minden kiadott forintom a világot gazdagítja és megsokszorozódva érkezik vissza hozzám." Az univerzum úgy működik, hogy amilyen érzéseket társítasz egy adott dologhoz úgy is fog rá reagálni. Domokos Gabriella profi agykontrollos mindig örömmel, vidáman ment befizetni a számláit, és olyan szerencse áradat kezdett úrrá lenni rajta, ami által gyakran pénzt talált az utcán, vagy kaparós sorosjegyeket és nyert is vele. Ebből csak azt akarom kihozni, hogyha megváltoztatod a pénzedhez fűződő hozzáállásodat pozitívra, akkor az összeg, amit esetleg jószívvel adományként tovább adsz, visszafog térni hozzád.

Ha hozzájárulsz a Faültetési programhoz, akkor hozzájárulsz ahhoz is, hogy csökkenje a hőmérséklet és az állatvédelmet is támogatod, mert rengeteg fajnak lesz új otthona, élelme.

Végtelenül hálás vagyok az eddigi adományozóknak, és hiszem, hogy egy jobb hellyé tehetjük a világot.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence