Életmódváltás #4 Előtte- Utána

Domján Andreával 2017 november. Ultra agykontroll tanfolyamon. Az egyik kép, ami által rájöttem, hogy változtatni szeretnék.
A diéta általában egy átmeneti állapotra utal, ami nem tart örökké. Lehet erdményeket elérni diétával, de több mint valószínű, hogy az nem lesz hosszú távú, ezért diéta helyett konkrét életmódváltást javaslok. A testünk a lelkünk temploma, ami azt jelenti hogy karban kell tartani. Olyan táplálékokkal és edzésformákkal körülvenni magunkat, amik segítenek az egyensúly fenntartásában. Gondolom mindenki hallott már arról, hogy az vagy amit megeszel. Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy fontos hogy éltető, egészséges, tápanyagban gazdag ételeket fogyasszunk, mert az nem csak a testünknek, de a lekünknek is jót tesz. Viszont nagyon nehéz tisztán vagy tisztábban étkezni, de nem lehetetlen. Igazából ezt szeretném elérni, hogy minél tisztábban étkezhessek, mert még mindig úgy érzem, hogy ez a természetes forrásunk.
2017-ben jött egy felismerés, hogy mennyire durván elhíztam, miközben több, mint 10 éve vegetáriánus táplálkozást folytattam. Attól, hogy vegetáriánus valaki meglehet hizni és nem jelenti azt, hogy egészségesen táplálkozik. Az én esetemben ez abszolút megfigyelhető volt. Még csak azt sem tudnám elmondani magamról, hogy változatosan étkeztem. Sőt. Egyhangú, tápanyagszegény táplálkozást folytattam, ami azt jelentette, hogy sok fehér kenyéret ettem, fehér liszttel berántott főzelékeket, leveseket fogyasztottam. Viszont, az étkezésemen nem sokat változtattam, amikor elkezdtem edzeni. Megfogadtam Szászhegyessy Zita tanácsát, és inkább próbáltam több kalóriát égetni, mint amennyit megettem. A zsírégetési folyamat elindult bennem és csak később kezdtem el változtatni minimálisan az étkezésemen. Fehér kenyér helyett, teljeskiörlésű kenyérre váltottam. Egyébként azt tudni kell, hogy nem a szénhidrátokkal van a legnagyobb probléma. A probléma abból ered, hogy nem megfelelő minőségű szénhidrátot fogyasztunk. Nincs baj a tésztával, kenyérfélékkel, péksüteményekkel, ha azok teljes kiörlésű lisztekkel készülnek. Próbálkoztam gluténmentes vegánként is étkezni, akkor nagyon szép lapos hasam lett, most újra a gluténmentességgel próbálkozom mint lehetséges "rohamcsökkentő gyógyító étrend" de nem egyszerű.

Visszatérve, a változás minimális táplálkozási változtatásokkal indult be az életemben. Szászhegyessy Zita 30-napos ingyenes kihívása után, még mindig velem volt. A Youtube-ról gyakran edzettem a videóira, hiszen 15 perc naponta az nem egy nehezen betartható időintervallum. Ahogyan jobban beleástam magamat abban, hogy az edzések az életem részét képezzék, megismerkedttem a HIIT vagyis High Intensity Intervall edzés tipusokkal és rájöttem, hogy valószínűleg Zita is ezalapján építette fel az edzéseket. Ez egy konkrét zsírégető edzésforma, ami nem csak az adott időszakra, hanem az egésznap folyamán zsírégető hatással bír. Sokan azt vallják, hogy jobb, mint a kardió és van benne némi igazság, mert még én is végig bírok csinálni 15 perc HIIT edzést úgy, hogy nem mindig kell megállnom. (Az egészségügyi kihívásom révén a magas pulzusszámű edzéseket nehezen bírom, így pl: kardiónál gyakran megkell állnom. Viszont egy hős vagyok, mert bár néha kapaszkodva, de végig csinálom az edzéseket a cél érdekében.)

Én sosem voltam a kitartásomról híres, mindig mindent könnyen feladtam, viszont a mindennapi edzések, vagyis az életmódváltás nagyon motivált és erőt adott. Tulajdonképpen az állóképességem javulása miatt kezdtem és egy idő után már nem is a fogyás volt vele célom. Talán erre is azt mondják, hogy az út az ami boldoggá tesz és nem a végcél. Szerencsémre a 30 nap után annyira megszerettem a mindennapos edzéseket, hogy nem hagytam abba és sikerült beépítenem a mindennapjaimba, igényeltem, megszerettem és mindennap büszke voltam magamra, hogy edzettem. 

Méregettem magam, de sohasem a mérlegnek hittem. Inkább annak,amit a tükörben láttam és eleinte nagyonnem vettem észre semmilyen változást, a körülöttem lévő emberkék vették észre, hogy változott a testem. Azért nem jó a mérlegnek hinni és x kilót célnak kitűzni, mert nagyon nem mindegy, hogy zsírból vagy izomból van rajtunk annyi amennyi. Egyébként azt mondják, hogy a legjobb eredményeket úgy érhetjük el, ha 70%-ban az étkezésünkön változtatunk és a 30%-ban edzünk is mellette.

Csak "diétával" nem fog menni, edzeni mindenképpen kell mellette, hogy szép tónusú alakot érjünk el. Ha csak az étkezésünkön változtatunk, akkor megereszkedik a bőr, a hírtelen ért fogyás beindulása miatt és az nem túl szép. Ezért kell edzeni is, hogy a bőrréteg feszes maradjon és kiadja a megfelelő formákat. 

A hidratálás nagyon fontos. Ha nem iszunk elegendő vizet, akkor a testátalakításunk sem lesz tökéletes. A vízre szükségünk van, a víz erősíti az immunrendszert, átmossa a testet a méreganyagoktól, gyorsítja az anyagcserét, regeneráló hatása van és képes átvenni a rezgéseket ezáltal gyógyító is lehet. Valamikor, amikor korog a gyomrunk, nem biztos hogy az éhségtől korog. Lehet éppen a szervezeted szomjas. Viszont, amikor mi azt érezzük, hogy szomjasak vagyunk, akkor az már a kiszáradásnak a jele. Ne csak akkor igyunk, ha szomjasnak érezzük magunkat. Én tudatos vízívó vagyok. Félóránként biztosan iszok egy-két kortyot, tudatosítom magamban, hogy megigyam a napi 3 litert. Minden étkezés előtt egy pohár víz hatására gyorsabban telítődünk, így kevesebbet fogunk enni, ha nem vagyunk móhok és nem addig eszünk, ameddig dugik leszünk. A kellemes jóllakotság érzését kell fenntartanunk. Abban sem hiszek, hogy 18 óra után már ne együnk. Ehetünk, de keveset, éhesen lefeküdni nem jó, de az sem túl jó ha nagyon telezabáljuk magunkat, mert a szervezet, akkor nem tud pihenni, nem fogunk tudni jól aludni, mert közben emészteni fogunk.
Előtte-Utána

Az edzések mellett a jógát is rendszeresebbé tettem az életemben. A jóga több, mint testmozgás és a meditáció egyfajtának is mondhatnám. Viszont, vannak olyan jógagyakorlatok, amiknek ténylegesen karcsúsító hatásuk van. Az edzésekkel kiegésztésképpen érdemes összevonni. Azért remélem köztudott tény, hogy edzés előtt a bemelegítés és edzés után a nyújtás is épp olyan fontos dolog, mint maga az edzés. Tulajdonképpen edzés után is jógagyakorlatokat végzünk a legtöbb estben, csak nem tudatosan végezzük őket. Nem járok edzőterembe, de nem mondom azt, hogy idővel nem is fogok. Otthon, sajáttestsúlyos gyakorlatokkal értem el eredményeket, de azért súlyzóknak is hasznát veszem, igazából ajánlott is súlyzós edzéseket végezni. 1 darab 3kg és 2 darab 1,5 kg kézisúlyzóm van. Jelenleg a szálkásításra szeretnék öszpontosítani.

Az étekzésemet tekintve lemondtam a cukorról (na jó, nagyon ritkán fogyasztok vegán édességet stb, vagy kókuszvirág cukorral ízesítek, ha házilag készítek valami finomságot.) Ez nálam azt jelenti, hogy sikeresen rászoktattam magam arra, hogy a teákat cukornélkül igyam, ha gyümölcslevest vagy nyers vegán desszerteket készítek, akkor általában cukrozatlan aszalt datolyával vagy banánnal édesítem. Nagyon ritkán használok kókuszvirág cukrot, mert az is cukor. Lehet, hogy egészségesebb és nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, több az értékes tápanyag benne, de ugyan úgy nem szabad túlzásba vinni a fogyasztását,mint a sima cukroknak. A Zabkását mindig vízzel készítem és aszalt gyümikkel édesítem, no meg karobporral,ami egészségesebb, mint a kakaó, közelebbről érkezik és nem hízlal, és olcsóbb is,mint a kakaópor.

Szeretek enni, ezért nekem a koplalásos módszer nem menne. Szeretek finomakat enni és párom szerint nagyon jól főzök, no meg szeretek is főzni és improvizálni a konyhában.

Ezekkel a változtatásokkal és szokások bevezetésével értem el jó eredményeket, de messze van még a vég és talán soha sem lesz vége. Ez egy életmódváltás, ami azt jelenti, hogy nem egy rövid időszakra szól, hanem egy életre.

Sok sikert mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence