Patty Gurdy és a tekerőslant

Patty Gurdy a Német Storm Seeker zenekarban játszó, de szólóprojecktbe kezdő énekesnő. A Storm Seeker amolyan kalóz metál zenekar. Én személy szerint nagy rajongója vagyok az Ír/kalóz/Gregorian metál műfajoknak is, így nagyon örültem, hogy bővülhetett a zenei repertoárom egy újabb darabbal.


Amikor először hallottam Patty Gurdy egyik szólóprojecktjét, ismerősnek véltem felfedezni a hangszer hangzásvilágá, amit használ, egyébként a Storm Seeker zenekarban is ez a fő hangszere, mint az énekhangja. Rájöttem, hogy a Faun zenekarban hallottam először a Hurdy Gurdy nevezetű hangszert, magyarul a tekerőslantot. Ez adja azt a jellegzetes középkori elemet. De természetesen nem csak középkori, hanem az Ír/Kelta/Folk dalokban is tökéletesen használható hangszer.

Fiatal kora ellenére, nem csak a szépsége, hanem maga a hangja és a szólóprojecktjének zenei hangzása is megbabonázott, mert eléggé különleges. Egyéni zenei stílusát tekintve "Dark Folk Pop". Mondhatni szerelem volt első hallásra. A Youtube-on és a Spotify-on a legtöbb dal, ami hallható feldolgozás, de a feldolgozások mellett vannak saját, egyéni számai is. Feldolgozások közül a legismertebbek a "Over the hills and far away" a Nightwish-től, "Longing" a Storm Seeker-től, "Sweet Dreams" a Eurythmics-től és a "Moonlight Shadows" Mike Oldfield-től. 

Ahogy felfedeztem, némelyik számát eléggé környezettudatosnak mondanám, hiszen ha valaki böngészgeti az Instagram oldalát, az láthajta, hogy Patty is a vegánok táborát erősíti. Tudom, attól, hogy valaki vegán nem biztos, hogy környezettudatos is. Ez forditva is igaz.

Én csak ajánlani tudom, hogyha egy igazán különleges, kicsit folkos, középkorias modern zenére vágyna a kedves olvasó.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence