Te mit választanál? Ketogén diéta

 Sok éve hoztam meg egy döntést, hogy vegetáriánussá vállok. Majd vegán lettem, majd újra sima vegetáriánus és így tovább, de a rohamaim nem változtak attól sem, hogy gm vegán lettem és nem ettem cukrot sem. Pedig eléggé egészségtudatosan éltem és próbáltam mindig vitamindúsan étkezni az edzések mellett, hogy semmiben sem legyen hiány. Változatosabban étkeztem, mint mindenevő koromban.

Viszont, most kénytelen voltam sok vacilálás után elhatározni, hogy igen is kipróbálom a ketogén diétát, amit kimondottan az epilepszia kezelésére találtak ki. Ez egy nagyon sok lemondással járó étrend, nagyon szigorú és nem lehetnek csaló napok, de muszáj meg kipróbálnom. Terápia rezisztens gyerekeknek fejlesztették ki és sokaknak jelentősen csökkentek vagy teljesen megszűntek a rohamaim a ketogéndiéta hatására. A végső döntést a sohasem ártok c film hozta meg bennem, ami igaz történet alapján készült. Elvileg ha 2 gyógyszer kipróbálása után sem javul az állapot, akkor már alternatív megoldás után kellene nézni. Nos, én azt hiszem az 5. gyógyszereknél tartok. napi 4 gyógyszert szedek két fajtából, ezek legalább rontani nem rontanak a helyzeten, de nem mondanám, hogy javítanának rajta. Semmleges. De azért szedem őket és mellette elkezdem a diétát. Számomra ez tényleg diéta lesz és nem életmódváltás.

Manapság a ketogén diétát a fogyással kapcsolják össsze, mert tény, hogy lehet vele fogyni, viszont nem azért találták ki és nem ez az elsődleges célja, mégis így lett népszerű, de ez egy gyógymód. És nem kell örökké így élnem. Ismeretlen terep ez számomra. Mert éveken keresztúl növények voltak a fő táplálkozási forrásaim, most el kell kezdenem újra húst ennem és alacsony szénhidtártartalmú zöldségekkel kell táplálkoznom, de a zsír lesz a fő alkotó eleme az étrendemnek. Hiába fogok sok zsírt enni, nem fogok hízni, mert a szervezet éhezni fog. A ketogén diéta az éhezésen alapul, amiből természetesen én nem fogok érezni semmit sem. 

Íronikus, mert az episeknél roham kiváltó az éhezés és régen a diétát kiéheztetéssel kezdték vagyis két napig semmit nem lehetett enni, annál biztos volt is roham. Ma is mondhatni eddig ettem egy almát, meg két nyers vegán energia szeletet a pingvinpatikából. Nem ehetek majd semmilyen gabonát, cukrot, lisztes dolgokat, kukoricát, hüvelyeseket, krumplit, aszalt gyümit, csak bogyós gyümit ehetek, sok tojást, sajtot, kolbászt, szalonnát, hús, halat, stb.

Te mit választanál? Lenne egy egészségügyi megoldandó feladatod, amibe beletörődsz és azt eszel, amit szeretnél, azt az életmódot folytatod, amit szeretnél vagy már belefáradsz hogy úgy kell élned az életed és nem tudsz elhelyeszkedni, hogy már kénytelen vagy lemondani ideiglenesen a megszokott életmódodról, amit szeretsz és az utolsó gyógymódnak, ami talán segíthet ratjad esélyt adnál? Én az utóbbit választom, nagyon jó tapasztalatokat olvastam róla, úgy érzem muszáj megpróbálnom, és bár tudom, hogy nehéz elhinni, de még mindig a legfenntarthatóbb és legegészségesebb életmódnak tartom a vegán vagy vegetáriánus létet.

Környezettudatosnak lenni ketóval igen nehéz lehet és tudom, hogy lehet vegánként is ketózni, viszont nem olcsó és nehéz. Viszont hiszek abban, hogy lehet ezt jól csinálni úgy is, hogy a földnek is kevesebbet ártsunk a húsevéssel, lehet kompenzálni máshogyan, de itt most az egészségem a tét, a gyógyulásom és hogy teljes életet élhessek végre.

Már ismerkedtem újra a húsokkal, sokat kóstoltam már. Nem az, hogy nem undorodom tőlük, de muszáj megszoknom, mielőtt nagy utánna járások, olvasgatások, konzultációk után igazán bele kezdenék ebbe az egészbe. Székely káposztát régen szerettem, most meg alig bírtam megenni... pedig ha úgy vesszük az aztán egy igazi ketogén étel. Mert káposztát lehet enni szerencsére.

Ismeretlen utakon, sok éves kedvenc szokásaim elhagyva indulok útnak a gyógyulás utáján. Szorítsatok, hogy rohammentessé váljak!

Megjegyzések

  1. Szerintem jól döntöttél, és szorítok érted, hogy hamar rendbejöjj! <3 Én eddig csak olvastam mások írásait a különböző diétákról, így csak annyit tudok mondani, hogy szorítok, és remélem, sikerül minden.

    Puszi
    Amy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen es hogy nem ítélsz el miatta. Jól esik❤️

      Törlés
  2. Remélem sikerül ezzel a diétával minden amit szeretnél 😊😊

    VálaszTörlés
  3. Én is hasonlón gondolkozom, bár a stresszes életem mellett picit nehéz, de igyekszem odafigyelni mindarra amit beviszek, illetve a mennyiségre is. Bár nem eszem sokat. Szurkolok Neked, hogy sikerüljön elérni, amit szeretnél :) :)

    VálaszTörlés
  4. Azt a filmet én is láttam! Elég durva volt. Nagyon sajnálom a családot, és mindenkit, akinek ezzel kell élnie. Szorítok neked, hogy sikerüljön ezzel a diétával rendbe jönnöd.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem jól döntöttél. :) Én annyit hallottam és olvastam róla, hogy nem mindenkinek ajánlott és hosszú ideig sem alkalmas csinálni. Okozhat epe görcsöket, szóval csak óvatosan vele! Mindenképpen teszteld le, ehhez biztos kell legalább 3 hónap mire meg lesz a hatása. :)

    VálaszTörlés
  6. Sok kitartást kívánok! Én is voltam vegán, de akármennyire is igyekeztem jól csinálni nem jött össze a baba, ezért “feladtam” erre az időre és sikerült is. Nem biztos hogy valaha teljesen vegán leszek már, de mindenkit támogatok benne aki törekszik rá.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem jól döntöttél. Mindent ki kell próbálni, sose lehet tudni mi segít. Nagyon szorítok, hogy ez beválljon és jól legyél ����

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szurkolok neked, hogy sikerüljön. Megérdemled, és kitartást.

    VálaszTörlés
  9. Múlt évben én is az egészségem miatt szoktam rá a ketogén diétára, hiszen a szívem már nem bírta az a túlsúlyt amit magamra vettem az évek alatt. Szerencsére lég sokat fogytam is és az egészségem is helyre jött. Én őszintén nagyon ajánlom neked, hiszen laktató ételeket lehet főzni azokból az alapanyagokból amiket a szabad kategóriába sorolnak. Persze az is igaz, hogy én sosem voltam vegetáriánus és nagyon szeretem a húsos ételeket. Számomra a tészte elhagyása volt a hatalmas szívfájdalom, de már ezt is megszoktam. Az egészéged érdekében tényleg csak tanácsolni tudom, és ha esetleg elcsüggednél vagy nem tudnád mit egyél/tegyél szívesen segítek neked, és drukkolok, hogy sikerüljön.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence