Te miért nem tanulsz?

 Tanulni soha sem késő. Ahogy anyukám mondta egyszer a jó pap is holtig tanul. Véleményem szerint van az, hogy a tanulásra is megkell "érni". Nem úgy mint ahogy az iskolarendszerben előirják, hanem valóban fel kell hozzá nőni. Általános iskolában nem szerettem tanulni, ellettem könyvelve rossz tanulónak. Középiskolába tiszta lappal kezdtem és elkezdtem tanulni. Irodalomból és történelemből voltam jó, a reál tárgyak na és a többi nehezen ment. Amíg egyszer úgy nem döntöttem hogy megkeresem az értelmét a többi tantárgynak is.

Kémia, biológia, főldrajz, fizika a világ ezekből tevődik össze, így érdemes tudni ezeket a tantárgyakat, főleg hogyha valakit érdekel a környezettudatosság. Az elméletet sikerült jól megértenem, de a számításos feladatokkal, a matematikával hadilábon álltam.

Bár volt, amikor sikerólt megértenem a matematikát is, mert eldöntöttem, hogy megfogom érteni, de olyan sok olyan dolgot tanultunk ott, amik feleslegesek lehetnek a való életben, már akinek.


Az intelligencia számomra nagyon vonzó tulajdonság. Mindig "buktam" az okos emberekre. Mert én is okos szerettem volna lenni. Nem, semmilyen társdalmi elvárás nem volt ezzel kapcsolatban, magam miatt akartam többet tudni, megérteni. Szomjazom a tudásra. És itt vagyok 30 évesen és bár meglett a matematika érettségim, mégis vannak belőle hiányosságaim.Viszont a páromnak nagyon jól megy a matek és az anyukájának is, így igen is volt hogy gyakoroltam a fejben számolást és egyre jobban megy, sőt. Lehet ez tök ciki , de én élvezem s ha sikerélményem is keletkezik belőle még boldogabb vagyok. A százalék számítással is hadilábon álltam, de most már tudom hogy miért van szükség rá a való életben is. Pl ha valakinek számolgatnia kell a kalóriát, a szénhidrát bevitelét (ketogen dieta). Ezért tudok nagyon örülni egy általános iskolásoknak szóló gyakorló könyvnek.

Fizikával is hasonlóan jártam, egyszer rézkábelbontás közben, megkértem a páromat, meséljen kicsit a rézről. Szégyen, nem szégyen, de addig foglalmam sem volt róla, hogy vezeti az áramot.


És a németet teljesen a 0.-ról kezdtem el tanulni autodidakta módon és mindennappal egyre több lesz az alaptudásom is, amire nagyon büszke vagyok és még így is eljutottam arra a szintre, hogy értem a németet, még ha válaszolni nem is tudok válaszolni még úgy, ahogy kellene.


Tanulni soha sem késő. Önmagad fejleszteni soha sem késő, legyen szó általános alapismeretekről is.

Hálásak lehetünk Mária Teréziának, hogy tanulhatunk. ( Ha az emlékeim jók, akkor azt hiszem neki köszönhetjük, hogy iskolába járhatunk)


Jah és gyerekként imádtam játszani a manómatek számítógépes játékkal =)

Megjegyzések

  1. Teljes mértékben egyetértek veled. Tanulni kell, tanulni sosem késő és tanulni jó. Természetesen az időt is rá kell szánni, na meg az ember kedvének is meg kell lennie. Én nem tartom magam okosnak, sőt, nagyon sok hiányosságom van, de ami érdekel, azután megyek mindig és tanulom, amíg meg nem értem vagy meg nem tudom csinálni. Kreatív lélek vagyok, a kreatív dolgokat szeretem a legjobban a kicsi buksimba verni. ^^. Örülök egyébként, hogy neked a német egyre jobban megy. Hajrá hajrá :3

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence