Szeresd a Nőt, aki vagy.

Vannak az életben olyan tabu témák, amikről nem szoktak beszélni, mert cikinek, tisztátalannak gondolják. Ilyen téma a női ciklus, a menstruáció is. Az őseink által öröklődik bennünk az a tudat, hogy a menstruáció fájdalmas, a nőknek szenvedniük kell. Holott, ez koránt sem kell, hogy így legyen.  Szeretek írni az ilyesfajta témákról, mert a tapasztalataimat úgy érzem, jó átadni másnak és hátha ő is máshogyan fog tekinteni az egész menstruációs ciklusra.

Emelje fel a kezét az a nő, aki szeret menstruálni. "én, én én - jelentkezem." Viszont, ez koránt sem volt mindig így. Tinédzser éveimben mindig iszonyatosan fájdalmas görcsök kísértek végig egészen sokáig. Nem egyszer sírtam és üvöltöttem a fürdőszobában, hogy mennyire utálok nő lenni. Mondanom sem kell, hogy ezzel még jobban rontottam a helyzeten. Szerencsére mentőig sosem fajult a dolog, viszont borzalmasnak találtam ezt az időszakot és átoknak tekintettem. Az a baj, hogy valahol tudat alatt teljesen bevésődött az a tapasztaltat, hogy a menstruációnak fájnia kell. Ha valakinek nagyon erős vérzése és hasi görcsei vannak, azoknak valóban fontos egy alapos kivizsgálás, mert elég sok fizikai dolog állhat a háttérben. Nekem nem volt semmiféle ilyesmim, mert akkor tájt természetesnek számított hogy a menstruáció fájdalmas. Mindazonáltal, azt hiszem én megtaláltam azt a dolgot, ami segített abban, hogy a görcseim majd hogy nem teljesen megszűntek, vagy ha éppen elő is jön, annyira elenyésző hogy teljesen tudok vele létezni a mindennapokban.

Jogosan kérdezhetitek, na de mi volt az?  Igazából Instagramon már rengetegszer írtam róla, és ez nem más, mint a .. dobpergés...  a Szeretet. Leginkább az Önszeretet. Ez így nagyon sablonos lehet, tudom. De valamelyest tényleg ez vezetett el odáig, hogy élvezni tudom ezeket a napokat. 

Az Önszeretet, egy hatalmas tág fogalom, amiben rengeteg minden beletartozik. Mint nő, így fontos momentuma a nőiességgel való kapcsolódás, illetve annak teljes mértékben történő megélése. Anyáról anyára öröklődik a szexualitással és a nőiesség megélésévvel kapcsolatos elnyomás. Egy hatalmas egész kollektívtudatban vagyunk. Ez azt jelenti, hogy ami a múltban történt, az nem csak a múltban volt hatással a világra, hanem a jelenre is hatással van. Vagyis amit az őseink átéltek, elnyomás, félelem, szexuális kizsákmányolás stb, az jelen van minden nő tudatalattijában is. Viszont, tudunk rajta változtatni. Amikor felszínre hozunk egy érzelmet a jelen tapasztalásából, akkor megvizsgálva az adott érzelmet képesek vagyunk hatással lenni rá. A legtöbb nőgyógyászati betegség, többnyire azért alakul ki, mert a nők összességében nincsenek rendben a saját testükkel kapcsolatosan. A sérelmek így raktározódnak és egyszer csak kitörnek betegség formájában. De tulajdonképpen mindig kicsit elkalandozok és több információt osztok meg, mint az alap témával kapcsolatosan szerettem volna, bocsánat érte. Tudom, hogy ez olyan dolog, hogy nem mindenki tud hinni az ilyesmiben. Én csak a saját tapasztalatimról tudok nyilatkozni. 

Amikor elkezdtem foglalkozni önmagammal és tudatosítottam magamban hogy milyen traumáim lehetnek, amik gátolnak a nőiesség valódi megélésben, akkor kezdtek csökkenni a görcsös rohamaim. Amikor szeretetteljesen álltam magamhoz és a jelen állapotomhoz, akkor egy jelzést küldtem a testem felé, hogy minden rendben van. Ezáltal próbáltam olyan dolgokkal szolgálni az elmémet, amik valóban hatással lettek a menstruációmra és jelentősen csökkentek a görcsök számai, illetve a mennyisége is. Azelőtt nagyon sokáig tartott a menstruációm és nagyon sok volt, gyakran átáztam stb. 

Eljutottam arra a szintre, hogy valóban szeretek menstruálni, szeretem átélni a nőiességnek ezt a fajta oldalát. Azt tanácsolom, hogy mindenki próbáljon meg szeretetteljesebb kapcsolatot kialakítani a női szerveivel és magával a nőiességével.  

Nem, nem egészséges ha valakinek nagyon erősek a görcsei. Az azt is jelenti egyben, hogy lelkileg nincsen rendben magával. Nem rég a tiktokon is láttam egy videót, amiben arról beszélt egy hölgy,  hogy amilyen volt a hónapban a lelkiállapotod, olyan lesz a ciklusod is. Nyilván, ha ideges és stresszes hónapod volt, akkor erősebb, nagyobb görcsök stb jellemzik majd a ciklusodat. Ezzel kapcsolatban is megkell tanulnunk tudatosabban élni. Amióta megélem és szeretettel fordulok felé, azóta nagyon szeretek írni erről, mert ha nekem sikerült hogy sokkal könnyebb legyen, akkor másnak is sikerülni fog.

És igen, amikor a hónapban én is sokat feszült vagyok, akkor nekem is erősebb görcseim szoktak lenni, de még mindig nem olyanok, mint amiket tinédzserként kellett átélnem ho
sszú időn keresztül. Jelenleg is fáj a pocim egy kicsit, de én ennek az érzésnek nagyon örülök.

Szeresd a nőt, azt aki vagy! Minden megélt tapasztalatoddal együtt. Én nagyon sokszor szerettem volna más lenni, mint aki vagyok. Sokszor undorodtam magamtól. De most tényleg eljött az a pont az életemben, amikor kimerem jelenteni, nem akarok más lenni. Nem akarok másra hasonlítani. Csak Önmagam akarok lenni és önmagamnak a legjobb verziója lenni. 

Mindenhogyan értékes vagy! a Nő nem a külsőségektől lesz igazi Nő. Az belülről fakad.


Megjegyzések

  1. Nagyon jó témát hoztál és örülök, hogy te is már elfogadtad magadat és nem akarsz más valaki lenni, elfogadtad önmagad, a nőiességedet és a mensidet is😊❤️

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ez nagyon fontos téma, sok lánynak elképzelése sincs, hogy a ciklusból mennyi betegségre lehet például következtetni, mert ahogy írtad is tabu téma. Jó, hogy írsz erről a témáról ☺️

    VálaszTörlés
  3. Én teljesen nyílt vagyok ezzel kapcsolatban és kezd tudatosulni, hogy azért vagyok erősen görcsölős (még mindig), mert amilyen szakmában dolgozom, az stresszes. Tiniként ennél rosszabb volt, addig fajult a dolog, hogy a vécén töltöttem az első 2 napot, mert mindkét végemen jött ki minden is meg ájultam is el már, olyan erős és fájdalmas volt - volt, hogy nem is mentem suliba az első 2 napom, szüleim leigazolták általában. De nagyon érdekes témát hoztál és nagyon fontos, hogy ne csak mi nők legyünk ezzel tisztában, hanem a férfiak is - hogy min megyünk keresztül minden hónapban :)

    VálaszTörlés
  4. Ez egy igazán jó téma, hiyzen rengeteg árnyoldala is lehet. SOk embernek kell ezzel megküzdenie nap, mint nap. Ezt az érzést elfogadni megismerni és együtt élni vele. Hiszen számos nőnek okoz fájdalmat, és csak púp a hátukon. Nekem is voltak nehezebb időszakaim. Főleg amikor tablettát szedtem. Teljesen felborult a hormonháztartásom, és iszonyú fájdalmakkal járt. Én szeretem ezt az időszakot, mert az-az ember vagyok akinek ilyenkor sokkal nagyobb a mozgásigénye, és a csoki éhsége is. :)

    VálaszTörlés
  5. 👏 Gratulálok Wikka 🥰 Annyira jó témát hoztál, imádtam olvasni. Tényleg így van, hogy a test mindent érzékel és nálunk nőknél a menstruáció vagy az előtti időszak, lehet fájdalmas. A stressz meg egy igazi időzített bomba, ami beleszól mindenbe 😄 Régen én se voltam jó viszonyban a menstruációmmal, ami mára már megváltozott és így sokkal jobban viselem ezeket a napokat. Igaz nekem most egy furcsább időszakom van, hiszen nincs menstruációm, de a tüneteim ugyan úgy megvannak. Sajnos a műtétek " árny oldala" Plusz én úgy vélem a méhem tudja, hogy már nem lesz gyermekem azt a funkcióját, már nem tudja ellátni, így szerintem így reagál a szervezetem Amivel teljesen megbékeltem, de a stressz ah nálam is tud érdekes tüneteket produkálni 😄😁 Én is gondolkozok már egy ideje hasonló témáról írni 😊

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jók ezek a témáid és fontosak is. Szerettem olvasni. Legelőször az jutott eszembe, hogy középiskolában állandóan vinnyogtam a menstruáció miatt, amikor a drága legjobb barátnőm mindig azt mondta : "Örülj neki, hogy menstruálsz, lehet babád majd" milyen igaza volt. Akkoriban nem úgy éltem meg, ahogy ezt valóban meg kellett volna, hátam közepébe nem kívántam, viszont ettől vagyunk nők. Ettől vagyunk, azok akik... nők. Ezen mindenkinek át kellett esnie -századokkal ezelőtt is, a dzsungelban vagy luxus körülmények között. Unokatestvérem mindig mondta, mennyire összefüggünk a természettel, akár a teleholddal, hiszen a nők ciklusát nagyon befolyásolta.
    Az pedig, hogy a lélek mennyi mindent befolyásol, csak egyet tudok érteni. Amikor anyukám beteg lett, két hetente lázas, náthás, stb beteg voltam. Dolgoztam, anyukámért aggódtam, teljesen kifacsartam magam idegileg, lelkileg. Amióta minden rendben, azóta nem voltam beteg. Ez pontosan a menstruáció esetében is így van. Most ugyan ez rám nem vonatkozik, de, ha a nőiességet kell megélni majd, hamarosan azt hiszem megélem, elég rendesen. :) Köszönöm a posztod <3

    VálaszTörlés
  7. Én még sajnos mindig átokként kezelem és figyelmen kívül hagyom, amikor menstruálok. Nekem sosem volt normális, gyógyszerrel az és tudom ez sem jobb, de legalább van. Nem szokott fájdalmas lenni, meg semmi ilyen, kellemetlen az egész, de már megszoktam. Ezzel jár a női lét. Elfogadom, átélem. Na, dd hogy szeressem? Az sajnos nem megy. Nagyon örülök, hogy másoknak, nektek azért jobb ezzel az egésszel a kapcsolatotok. Én pedig igyekszem ^^.

    Nagyon szuper téma lett, köszönjük ❤️

    VálaszTörlés
  8. Wow, fantasztikus témáról írtál! Annyira csodás a női test, hogy ennyi változást, fájdalmat stb kibír! ☺️ Igazad van, nem kellene már tényleg, hogy a menstruáció tabu téma legyen! Nyíltan kellene róla beszélni!
    Abban is egyetértek és hiszek benne, hogy, ahogyan érezzük magunkat vagy, amilyen a lelki állapotunk, az meg fog látszódni rajtunk, illetve a testünk is másabb lesz!
    Ha elfogadjuk magunkat és szeretjük is magunkat, esetleg még teszünk érte, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkbe, akkor annál könnyebb lesz minden és ez meg is fog látszódni rajtunk☺️

    VálaszTörlés
  9. Szerintem sem kellene tabunak lennie a menstruációnak, mikor egyidős az emberiséggel, máskülönben nem lennénk ennyien XD. És valóban, sok minden kiderülhet a ciklusból, sokaknak számít babavállaláskor is, vagy éppen abból ki is derülhet, hogy éppen miért nem sikerült.

    Néha nekem is gondot okoz elfogadni magam, és ez főleg a piros napok előtt jelentősebb, de utána már nem olyan. Plusz, én úgy érzem, hogy valami van még, amiről nem tudok, így mindenképpen utána akarok járni, mielőtt még tényleg visszafordíthatatlanná válna a helyzet.

    Köszönöm a posztod! ^^

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Életmódváltás. 30 napos kihívás teljesítve.

Sampontól az öntisztulásig.

Tabutéma: A nőiességről, avagy hogyan éld meg a nőiességed!

Elemezzünk dalszövegeket! Enigma- Return to Innocence